Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشریه نیوزویک در گزارشی نوشته که نمایندگان آمریکایی از کنگره درخواست کردند تا بار دیگر دسترسی سلاح‌های نظامی برای عموم مردم این کشور را ممنوع کند. تاریخ انتشار: 20:00 - 24 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۳۰۳ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، "میکی شرل" نماینده دمکرات نیوجرسی و "جیسون کرو" از کلرادو از کنگره درخواست کردند تا فروش سلاح‌های نظامی همانند AR-۱۵ و سایر تسلیحاتی که در جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به مردم فروخته می‌شود ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آنها می‎گویند شاید از این طریق بتوان جلوی گسترش تیراندازی‌های جمعی و مرگبار همانند ۲ تیراندازی اخیر که ۳۱ شهروند آمریکایی را به کام مرکشاند، گرفته شود.   این نمایندگان می‌گویند، "زمانی که ما در نیروی دریایی و ارتش خدمت می‌کردیم آموزش‌های دشواری برای حمل و استفاده از اینگونه تسلیحات را پشت سر گذاشتیم. همه می‌دانند سلاحی که در عرض چند دقیقه صد‌ها تیر از آن شلیک می‌شود، نه برای شکار استفاده می‌شود و نه برای دفاع غیر نظامی است بلکه تنها در جنگ کاربرد دارد."
به گزارش نیوزویک، عاملان تیراندازی‌های مرگبار اخیر در ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو در اوایل این ماه از سلاح جنگی استفاده کردند که خشاب آن‌ها ظرفیت بالایی برای تیراندازی داشته است.
این دو نماینده معتقدند یکی از بهترین راهکرد‌ها برای مقابله با افزایش تیراندازی‌های جمعی آمریکا در سال‌های اخیر برگرداندن قانون ممنوعیت سلاح‌های جنگی ۱۹۹۴ است.  
این نمایندگان در ادامه گزارش می‌گویند، وقوع تیراندازی‌های جمعی در آمریکا به سطح هشدار رسیده و مادامی که دسترسی به تسلیحات جنگی متوقف نشود این روند همچنان ادامه خواهد یافت و شهروندان بسیاری را قربانی می‌کند. ممنوعیت حمل این نوع تسلیحات راهکاری آشکار است چرا که در گذشته کاربرد داشته است.  
از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۴ خرید سلاح‌هایی که خشاب آن‌ها ظرفیت بالایی برای شلیک گلوله داشت و همچنین تسلیحات جنگی ممنوع شد. آمار‌های اعلام شده نشان می‌دهد طی این یک دهه شمار تیراندازی‌های جمعی ۳۷ درصد و شمار قربانیان این نوع حوادث ۴۳ درصد کاهش یافت.   بیشتر بخوانید: آمریکا سرزمین تیراندازی‌های گسترده
این در حالی است که یک دهه پس از برداشتن این قانون، تیراندازی‌های جمعی ۱۸۳ درصد رشد صعودی و شمار قربانیان تقریباً ۲۴۰ درصد افزایش یافت.
در کلرادو پس از تیراندازی جمعی در یک سالن سینما در سال ۲۰۱۲ قانون بررسی سوء پیشینه خریدار سلاح  به تصویب رسید. در نیوجرسی قوانین سختگیرانه‌ای برای حمل سلاح اعمال شده است.  
هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حمایت خود را از طرح بررسی سوء پیشینه خریدار سلاح  ابراز کرد، این در حالی است که وقتی صحبت از طرح ممنوعیت تسلیحات جنگی برای استفاده عموم به میان می‌آید، ترامپ هیچ رغبتی نشان نمی‌دهد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: درخواست آمریکا تسلیحات جنگی نمایندگان کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، براساس دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این رزمایش با هدف حصول اطمینان از تمامیت ارضی و حاکمیتی روسیه و در واکنش به اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه صورت خواهد گرفت.

درباره تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی بیشتر بخوانید

هرچند در این بیانیه نام مقامات مورد نظر روسیه یاد نشده اما مسکو به دفعات تاکید کرده که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال مداخله مستقیم پاریس در جنگ اوکراین، به شدت خطرناک است.

روسیه تاکید دارد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با حمایت از اوکراین با ده‌ها میلیون دلار سلاح، جهان را در آستانه رویارویی قدرت‌های هسته‌ای قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه این است که کشورهای هسته‌ای به طور معمول تسلیحات اتمی خود را با برگزاری رزمایش وارسی می‌کنند اما به ندرت با انتشار بیانیه‌ای علنی، چنین رزمایش‌هایی را به تهدیدهای «مشخصی» پیوند می‌دهند.

کد خبر 6098099

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو