Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوب درویشی روز پنجشنبه در نشستی با جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی کاشان به منظور پیگیری مصوبه‌های سفر اردیبهشت‌ماه استاندار اصفهان به این شهرستان بیان کرد: اگر برای بهره‌برداری از طرح‌ها منتظر دولت بمانیم، با توجه به تنگناهای اعتباری با مشکل روبه‌رو می‌شویم چرا که تخصیص‌ها با توجه به اولویت‌بندی‌ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرمایه‌گذاران در چنین شرایطی خود می‌توانند وارد میدان شوند که البته مدیران دستگاه‌ها باید پیش‌تر اعتماد آنها را با امضای قراردادهای محکم و سه جانبه جلب کنند تا در زمینه ادامه کار و تضمین‌های لازم نیز اطمینان خاطر داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به واحدهای تولیدی راکد اظهار داشت: باید به واحدهای فعال کمک کنیم تا شرایط موجود خود را حفظ کنند و از سوی دیگر برای فعال‌سازی واحدهای راکد هم باید به تدریج با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط وارد عمل شویم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ واحد غیرفعال در استان اصفهان اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری، تسهیلات بانکی تخصیصی، اشتغال و فرسوده شدن ماشین‌آلات آنها را اگر محاسبه کنیم، خود ظرفیت بسیار بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا می‌تواند بخش قابل توجهی از بیکاری موجود را برطرف کند.

درویشی همچنین طرح توسعه گمرک کاشان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: برای راه‌اندازی بخش واردات گمرک کاشان هم می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کرده و نسبت به ساخت انبارها، سردخانه‌ها و حتی ترازوهای مورد نیاز اقدام شود.

وی، ایجاد پایانه‌های بار خصوصی در قالب مدل‌های گوناگون سرمایه‌گذاری مشارکتی که با استفاده از توان بخش خصوصی حتی خارج از محوطه‌های گمرکی قابل راه‌اندازی است را از جمله راه‌های پیشبرد طرح ایجاد بخش واردات گمرک کاشان برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: نمی‌توان کاشان را با سایر نقاط یکسان در نظر گرفت چرا که واحدهای تولیدی مستقر در آن از بسیاری استان‌ها بیشتر بوده و همچنان هم رو به افزایش است.

وی در مورد مشکل برق‌رسانی به چهار شهرک صنعتی در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل نیز گفت: دولت موظف به تامین زیرساخت‌ها می‌باشد که باید مسوولان دستگاه‌ها در این زمینه اهتمام داشته باشند و برق نیز از جمله زیرساخت‌های اساسی برای جذب سرمایه‌گذار است اما در شرایط کنونی، جز طرح‌های اولویت‌دار، برای سرعت‌بخشی به اجرای سایر کارها باید از مشارکت بخش خصوصی بهره بگیریم که نیاز به تعامل و اطمینان‌بخشی دارد.

درویشی با بیان اینکه تجهیزات گازرسانی به شهرک صنعتی امیرکبیر۲ کاشان نصب شده و در مرحله آزمایش قرار دارد، افزود: تولید برق خود صنعتی درآمدزا است که به تازگی بخش خصوصی هم به آن ورود کرده و می‌توان با این روش نسبت به تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و نمایشگاهی اقدام کرد یا با جلب مشارکت خود بهره‌برداران کنسرسیومی تشکیل داده و در این زمینه وارد عمل شوند.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا فهرستی از اختیارهای قابل تفویض جهت تسهیل امور ارائه دهند.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست به اجرای طرح فاضلاب یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی راوند اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلی در شهرک‌ها وجود داشت که در نهایت توافق نهایی بین دانشگاه کاشان، شرکت شهرک‌های صنعتی و بهره‌بردار انجام شد.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی افزود: کاشان با سایر شهرستان‌ها قابل مقایسه نیست و باید نسبت به تامین زیرساخت‌های اولیه در شهرک‌های صنعتی و سایت‌های نمایشگاهی اقدام شود؛ چنان‌که در شرایط کنونی بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری کلان وجود دارد اما نیازمند پشتیبانی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تفویض اختیارها پس از سفر استاندار اصفهان صورت گرفته و فهرستی دیگری نیز تهیه خواهد شد، بیان کرد: اندازه سه استان واحد صنعتی مستقر در کاشان داریم و همچنان برای توسعه یا راه‌اندازی واحدهای جدید تمایل وجود دارد.

راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی به آزادراه کاشان- قم، افزایش سقف تسهیلات بانکی از جمله برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تامین بطری مورد نیاز واحدهای تولید گلاب و عرقیات گیاهی از دیگر خواسته‌هایی بود که برای پیگیری، در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان با ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی و یکهزار و ۵۰۰ واحد تولیدی با ۴۶ هزار نیروی کار در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۸۱۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن سرمایه گذاری داخلی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام عملی برای جهش تولید

دیدار کارگران شریف و زحمتکش کشورمان با رهبر معظم انقلاب، رهاورد جدیدی از هدایت‌های معظم‌له درخصوص تحقق شعار سال داشت:
– برای رسیدن به افق روشن آینده تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنید.
– کارگران رکن جهش تولید در کشور هستند.
– صاحب‌نظران اقتصادی در دولت و خارج دولت راه‌های فراوان مشارکت در تولید را به مردم نشان ‌دهند.
– مسئولان کشور، راه مشارکت آسان را فراهم کنند.
برای تحقق این رهنمودها می شود راه‌های زیر را رفت و به نتیجه رسید :
۱- ما برای تحقق شعار کلیدی جهش تولید با مشارکت مردم دو قانون دقیق و عملی داریم.
قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۱۳۹۰ و یکی هم قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور.
اگر رئیس جمهور محترم روی اجرای این دو قانون تمرکز و از طریق مدیریت خوب معاون اول تمامی مواد آن را پیگیری کنند گامی حیاتی برای تحقق شعار سال برداشته خواهد شد.
در این دو قانون وظایف کلیدی برای دولت و بخش خصوصی از طریق اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تعریف شده است که می توان به رهنمودهای رهبری را از طریق عملیاتی کردن این وظایف عمل کرد.
ماده ۱۱ این قانون اشاره به تشکیل یک پارلمان بخش خصوصی تحت عنوان شورای گفت‌وگو دارد. فهرست ریزی را تحت عنوان وظایف این پارلمان ارائه داده است که می تواند همه موانع جهش تولید را یکجا بردارد.
اعضای این پارلمان عبارتند از وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی که موضوع مانع تولید به آن دستگاه مربوط می شود.
تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور و نمایندگان آنها در اتاق بازرگانی عضو این پارلمان هستند.
ماده ۱۳ در هر یک از استان‌ها می‌گوید: استاندار با همکاری رؤسای اتاق‌ها در استان شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را به ریاست خود تشکیل دهد و وظایف محوطه در قانون را عملیاتی کند.
۲- به نظر می رسد رئیس جمهور محترم با تشکیل یک پایگاه اطلاع‌رسانی در دبیرخانه مشترک دائمی در شورای گفت‌وگو یا پارلمان بخش خصوصی با مدیریت و مسئولیت بخش خصوصی گزارشات اجرایی برای تحقق شعار سال را به عنوان اولین گام پیگیری و حل مشکلات را یک به یک با زمان‌بندی در این پایگاه رصد کند.
۳- دولت با پرهیز از تصدی‌گری و مبارزه با رانت‌خواری‌ها در تعارض منافع بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی اگر به نفع تولید در بخش خصوصی تمایل پیدا کند، مشوقی برای کارآفرینی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود.
بی‌تردید مشارکت موفق مردمی در داخل، رهگشای مشارکت مردمی از سوی ایرانیان خارج از کشور نیز خواهد بود.
۴- باید یک نگاه نو در بانک‌ها و بیمه‌ها به عنوان یک علامت مثبت برای دادن تسهیلات پیدا شود. دولت این نگاه را تضمین و حمایت کند.
این نگاه می تواند اندوخته‌های طلا و ارز را از پستوی خانه‌ها و صندوق امانات در بانک‌ها به سمت تولید بیرون کشد.
رهبری معظم در همین دیدار از عدم اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی گله کردند ،
اگر این سیاست‌ها اجرا شود کارگران به آینده شغلی خود امیدوار می شوند.
همچنین این گله در مورد عدم هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید به نوعی بیان شد.
۵- رئیس جمهور عزیز عزم خود را جزم کند به عنوان فرمانده اصلی اتاق جنگ اقتصادی، گام‌های عملی برای کوچک کردن و تصدی‌گری دولت از طریق پارلمان بخش خصوصی بردارد.
یک تیم پای کار از مسئولین دولت و بخش خصوصی را برای تحقق شعار سال تجهیز و تشجیع کند و از آنها هر ۱۰ روز یک بار گزارش بخواهد و در پایان نیم سال اول یک جمع‌بندی از رسیدن به قله های جهش تولید با مشارکت مردم ارائه دهد.

 

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • گام عملی برای جهش تولید
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده