Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:04:56 GMT

اصحاب رسانه باید فضای مجازی را شفاف کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۹۰۴۷

اصحاب رسانه باید فضای مجازی را شفاف کنند

به گزارش ایرنا دکتر سیداحمد هاشمی روز پنجشنبه در آیین پایانی جشنواره استانی سلامت و رسانه اظهار داشت: در فضای مجازی که امروزه فراگیر شده، برخی با سوءاستفاده به دنبال انتشار اخبار کذب هستند که در این حوزه خبرنگاران خط مقدم مبارزه با شایعات و انعکاس صحیح اخبار هستند.
وی فضای مجازی را به عنوان یک فرصت برای انتشار اخبار حوزه سلامت خواند و ادامه داد: اصحاب رسانه باید با حضور در فضای مجازی، اخبار صحیح را از منابع معتبر دریافت کرده و با انتشار آن مردم را آگاه سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به رسالت حساسی که بر عهده دارد، تعامل خوبی با رسانه ها داشته و خبرنگاران را بازوی حمایتی دانشگاه در انعکاس مطالب خود می داند.
وی گفت: اصل بر انتقال پیام به جامعه از طریق اصحاب رسانه است و انتظار می رود خبرنگاران نیز مانند گذشته توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه عادت رفتاری به صورت ناخودآگاه و بر اساس نیاز انسان ها شکل می گیرد، ترک عادت را هم خوب و هم بد دانست و افزود: انعکاس اخبار بر پایه صحیح علمی از انتشار عادت های بد جلوگیری و عادت خوب را در جامعه تقویت می کند.
دکتر هاشمی برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی را بر همین اساس در گسترش عادت های خوب جامعه مفید دانست و افزود: مدیران همواره نیاز به نقد از سوی خبرنگاران دارند.
وی انتقاد، تحلیل صحیح محتوا و تفسیر مسائل را از مهارت های دهگانه حوزه سلامت توصیف کرد و رسالت خبرنگاران را بر این پایه مهم ارزیابی کرد.
 وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت آسیب های زیادی وجود دارد، گفت: برای نمونه مبحث تغذیه در حوزه سلامت از جایگاه ویژه ای برخوردار است که اطلاعات مربوط به آن باید از طریق مبادی رسمی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مخابره شود.
این مسئول بر فرصت علم آموزی و آموزش در فضای مجازی تاکید کرد و از اصحاب رسانه خواست تا اخبار خود را با شفافیت و از طریق مبادی رسمی بر اساس پایه علمی منتشر کنند.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: به کمک اصحاب رسانه می توان فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را تقویت کرد.
در مجموع ۱۶۹ اثر به دبیرخانه جشنواره سلامت و رسانه خراسان شمالی ارسال شده بود که پس از داوری آثار، از رسانه های منتخب فعال در حوزه خبر، تیتر، گزارش، عکس و گفت و گو با اهدای لوح تقدیر شد.
در این جشنواره ۲ تن از خبرنگاران ایرنا مقام اول را در بخش گفت و گو و عکس کسب کردند.

ط/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت جشنواره استانی رسانه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day