Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:32:06 GMT

قطار حومه‌ای معادن زغال‌سنگ طبس راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۹۱۵۹

قطار حومه‌ای معادن زغال‌سنگ طبس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راه آهن شرق بر آمادگی برای راه‌اندازی قطار حومه‌ای معادن زغال‌سنگ طبس خبر داد و گفت: در صورت مشارکت شرکت زغال‌سنگ، راه آهن شرق از راه‌اندازی قطار حومه‌ای برای جابه‌جایی کارکنان معادن زغال‌سنگ استقبال می‌کند. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا چنگانی عصر امروز در نشست مشترک با کریتی ثانی مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس اظهار داشت: در صورت  مشارکت  شرکت زغال‌سنگ، راه‌آهن شرق از راه‌اندازی قطار حومه‌ای برای جابه‌جایی کارکنان معادن زغال‌سنگ استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه میزان حمل و نقل و تخلیه بار توسط ناوگان ریلی در راه‌آهن شرق کشور در سه ماه  نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 60 درصد افزایش داشته است افزود: میزان جابه‌جایی و تخلیه کالا در این مدت در راه‌آهن شرق 2 میلیون و 675 هزار تن بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق افزود: این میزان بار شامل سنگ آهن، زغال‌سنگ و سیمان توسط ناوگان حمل و نقل ریلی اداره کل راه‌آهن شرق از ایستگاه‌های خواف، تربت حیدریه و زاوه خراسان رضوی و طبس خراسان جنوبی بوده که به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی میزان جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی شرق کشور را نیز در این مدت پنج هزار و 610 نفر و این تعداد در سال گذشته را یک میلیون و 187 هزار نفر ذکر کرد و گفت: 6 میلیون و 200 هزار تن بار در سال گذشته توسط ناوگان راه آهن شرق کشور حمل شد که نسبت به سال96 بیش از 25 درصد افزایش داشت.

چنگانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح راه‌آهن خواف به هرات افغانستان در سال نخست 700 هزار تن بار در این مسیر جابه‌جا یا ترانزیت خواهد شد اظهار داشت: سال گذشته  پنج میلیون تن بار از ایستگاه راه‌آهن خواف به مقصد فولاد مبارکه و زرین شهر اصفهان و فولاد خراسان حمل شد.

مدیرکل راه‌آهن شرق بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه، میزان جابه‌جایی سنگ‌آهن تا سال 1404 از سنگان خواف سالانه به 25 میلیون تن افزایش می‌یابد که 21 میلیون تن آن توسط حمل و نقل ریلی انجام می‌شود.

شناسایی و اکتشافات زغال سنگ در خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیردبیش از 5 هزار نفر در معادن زغال سنگ خراسان جنوبی اشتغال دارندطبس پایتخت فرآوری معادن کشور با محوریت زغال سنگ می‌شود

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه‌آهن شرق یک هزار کیلومتر مسیر ریلی در ایستگاه‌های راه آهن خواف، کاشمر، تربت حیدریه و طبس تا یزد را زیرپوشش دارد.

در  این دیدار مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و مدیرکل راه آهن شرق راهکارهای توسعه زیرساخت‌های ریلی و افزایش میزان بارگیری با تاکید بر منافع اقتصادی را بررسی کردند.

انتهای پیام/ح

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو

دریافت 21 MB

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

کد خبر 847865 منبع: ایسنا برچسب‌ها تروریسم در جهان ترور خبر ویژه سوریه

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار