Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج احمدی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعداد متقاضیان زمین در این ناحیه کارگاهی و نمایشگاهی بیش از ۱۰ برابر ظرفیت بود که جهت جلوگیری از هرگونه شبهه و شائبه و ممانعت از ایجاد رانت و سفته‌بازی، طبق قانون باید واگذاری تنها از طریق برگزاری مزایده صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: متقاضیان بی‌شماری از آغاز این پروژه برای دریافت زمین ثبت نام کرده بودند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز طبق معیارهایی، اقدام به اولویت‌بندی تقاضاها کرده بود ولی متاسفانه طبق گزارش نهادهای نظارتی، برخی افراد سودجو و فرصت طلب به‌صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش نوبت خود به مبالغ گزاف می‌کردند که واگذاری به روش مزایده حضوری، نقشه فرصت‌طلبان و سودجویان را نقش بر آب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این ناحیه کارگاهی در ورودی شهر زنجان، شناساندن و عرضه صنایع دستی زنجان به مسافران گذری در فضایی لوکس، سنتی و زیبا است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ناحیه در ورودی شهر قرار گرفته است باید زیبایی بصری لازم را دارا بوده و تبدیل به حاشیه شهر با انواع آلودگی‌های اجتماعی و زیست‌محیطی نشده و به یک برند و جاذبه گردشگری تبدیل شود چرا که در غیر این صورت، فرصت توسعه به تهدید تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به دغدغه‌های برخی متقاضیان مبنی بر بالا بودن قمیت پایه تعیین شده برای این زمین‌ها، گفت: هم‌اکنون قیمت سرقفلی در ضلع جنوبی عوارضی آزادراه زنجان- تهران (روبه‌روی این ناحیه کارگاهی) بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال است در صورتی که بالاترین قیمت تعیین‌شده از سوی کارشناس رسمی دادگستری برای قطعات مرغوب این ناحیه کارگاهی، کمتر از یک سوم مبلغ فوق می‌باشد.

وی با بیان اینکه عرضه و فروش صنایع دستی در این ناحیه مورد تاکید است، اظهار داشت: قطعه‌های این ناحیه کارگاهی به صورت کارگاه- نمایشگاه طراحی شده، جنبه کارگاهی این قطعه‌ها نیز باید به صورت صنایع دستی در نظر گرفته شود و تاکید بیشتر بر عرضه و فروش صنایع دستی هنرمندان زنجانی در این مکان باشد.

احمدی افزود: این کار، یکی از اقداماتی است که منجر به فربه شدن بخش خدمات می‌شود که نسبت به بخش‌های دیگر، سهم اشتغال کمتری در استان دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان خاطرنشان کرد: مجموع مساحت ناحیه کارگاهی ظریفان، ۲.۳ هکتار بوده و زمین‌های آن شامل ۱۰۳ واحد ۸۴ متری است که ۴۲ مترمربع کارگاه و ۴۲ مترمربع نیز فروشگاه خواهد بود.

وی اظهار داشت: واگذاری زمین در این ناحیه کارگاهی از طریق مزایده عمومی آغاز شده و متقاضیان تا ۴ شهریور جاری فرصت دارند تا از این طریق نسبت به خرید زمین اقدام نمایند.

احمدی گفت: این شرکت، سایت‌های کارگاهی ویژه‌ای را در شهرک‌های صنعتی اشراق و نوآوران زنجان جهت استقرار صنایع دستی از جمله مس و چاقو با کمترین قیمت و کمترین درصد نقدی آماده کرده که متقاضیان می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای از جمله زیست‌محیطی، کارگاه‌های تولید صنایع دستی خود را در این سایت‌ها ایجاد کنند.

وی افزود: قطعه‌های ۳۶۰ متری در این سایت‌ها به مبلغ کل یک میلیارد ریال با پیش‌پرداخت ۱۵ الی ۲۰ درصد و باقی مانده طی اقساط ۳۶ تا ۴۸ ماهه واگذار می‌شود.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی هنرستان فنی و حرفه ای شهدای هفتم تیر شاهرود در گالری سیب مجتمع فرهنگی و هنری مهر ارشاد اسلامی با حضور مسئولان شهرستانی گشایش یافت.

مسئول نمایشگاه صبح سه شنبه و در جمع خبرنگاران همزمان با صبح سه شنبه در گالری سیب ارشاد اسلامی شاهرود بیان کرد: تابلو فرش، گواش، نقاشی، بافت گلیم و جاجیم و دست بافت ها در زمره آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایش است.

معصومه بزرگمهر بیان کرد: این نمایشگاه از آثار ۵۵ دانش آموز هنرستان فنی و حرفه ای هفتم تیر شاهرود تشکیل شده که در پایه های دهم یازدهم و دوازدهم گرایش فرش تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ اثر در این رویداد هنری به نمایش گذاشته شده است، ابراز کرد: این نمایشگاه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ به روی علاقمندان به صنایع دستی به خصوص دست بافت ها و تابلو فرش باز است.

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی هنرستان فنی و حرفه‌ای شهدای هفتم تیر شاهرود تلاش دارد که صنایع دستی را با هنرها و سلیقه های نسل امروز تلفیق و تاثیرگذاری بیشتری را در بین مخاطبان داشته باشد.

کد خبر 6092804

دیگر خبرها

  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه