Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قاعدی فر، گفت: به منظور وحدت رویه، اتحادیه دامداران مهرگان جنوب کرمان به عنوان مجری استانی پلاک کوبی دام جنوب کرمان تعیین و سایر مجریان استانی با هماهنگی امور دام و اتحادیه مذکور نسبت به هویت گذاری دام منطقه اقدام کنند.

« محمدرضا قاعدی فر»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، از برگزاری همایش یک روزه هویت دار کردن دام جنوب کرمان، خبر داد و گفت: این همایش با حضور کارشناسان مرکز اصلاح نژاد دام کشور، اتحادیه مرکزی صنعت دامداران همگام کشور و سایر عوامل اجرایی دخیل در هویت ‏دارکردن دام در (۲۳ مرداد) سال جاری در جنوب کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، با اشاره به اهمیت و نقش هویت دار کردن دام در جهت حمایت از تولید داخلی، عنوان داشت: این همایش، در راستای قانون نظام جامع دامپروری کشور و شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده و به منظور تبیین سیاست‏ ها و دستورالعمل‏ های هویت دار کردن دام و برنامه ریزی برای تسریع در اجرای پلاک کوبی دام های منطقه برگزار شد.
وی، بیان داشت: براساس تفاهم نامه‏ های صورت گرفته، تشکل‏ های دامپروری و دامپزشکی، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان امورعشایری کشور، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صندوق بیمه کشاورزی و زیر مجموعه های فعال در مناطق مختلف کشور به عنوان مجریان هویت گذاری دام در کشور هستند.
 قاعدی فر، اضافه کرد: براساس ضوابط دستورالعمل خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده مصوب هیاًت دولت، مالکان دام زنده موظفند آمار و اطلاعات دام‏ های خود را مطابق با زمان‏بندی و ساز کار اعلامی وزارت جهادکشاورزی به صورت مستمر در سامانه پنجره واحد کشاورزی ثبت، پلاک گذاری و تغییرات آن را به روز کنند. 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، ابراز داشت: بر اساس این مصوبه فرصت اجرایی برای هویت گذاری دام ‏های سنگین ۶ ماه و برای دام‏ های سبک یک سال است و نگهداری دام زنده صرفاً با نصب پلاک معتبر و ثبت مشخصات دام زنده از طریق سامانه پایش بیماری های دامی و سامانه هویت دام در پنجره واحد کشاورزی مجاز است.
 وی، ضمن هشدار، گفت: هرگونه خرید، فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است و در صورت حمل دام بدون پلاک و بدون هویت گذاری به منزله قاچاق محسوب شده و برابر قانون عمل می‏ شود.
قاعدی فر، در ادامه افزود: با توجه به شرایط منطقه و هم جواری با استان‏ های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بحث قاچاق دام (ورود و خروج دام بدون ضابطه) بنابراین به منظور حمایت از تولید داخلی، امنیت سرمایه گذاری، دستیابی به آمار دقیق و به روز، خدمات رسانی بهتر به بهره‏ برداران، ردیابی دام و محصولات دامی، مالکیت دام، جلوگیری از قاچاق دام(کنترل سلامت و غذای انسان و ضرورت هویت‏دار کردن دام) دامداران به مراکز پلاک کوبی و هویت دار کردن دام مراجعه و نسبت به پلاک کوبی دام ‏های خود اقدام کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بیان داشت: به منظور وحدت رویه، اتحادیه دامداران مهرگان جنوب کرمان به عنوان مجری استانی پلاک کوبی دام جنوب کرمان تعیین و سایر مجریان استانی با هماهنگی امور دام و اتحادیه مذکور نسبت به هویت گذاری دام منطقه اقدام کنند.
وی، ضمن درخواست از دامداران، عنوان داشت: دامداران با توجه به فرصت زمانی محدود اجرای طرح و محدودیت ‏های قانونی ناشی از عدم پلاک کوبی دام، به منظور هویت دار کردن دام ‏های خود در اسرع وقت به مدیریت ‏های جهاد کشاورزی، شرکت‏ های تعاونی فعال در زمینه دام و طیور، دفاتر بیمه کشاورزی و مراکز پلاک کوبی دامپزشکی و عشایری مراجعه کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر روزنامه اردبیل روزنامه ها خراسان جنوبي شبستان یزد استان همدان عید غدیر شیراز پلاک کوبی دام پلاک کوبی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۱۵ کیلوگرم حشیش از یک منزل در رودبار جنوب

ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۱۵ کیلوگرم حشیش دپو شده در یک منزل قبل از بارگیری و انتقال به دیگر نقاط خبر داد.

سردارناصر فرشید امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودبارجنوب با همکاری اطلاعاتی پلیس بندرعباس از دپوی یک محموله سنگین موادمخدر در یک منزل روستایی در محدوده این شهرستان مطلع و به سرعت وارد عمل شدند.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر رودبار جنوب با پشتیبانی چند تیم از پلیس آگاهی و یگان امداد به محل موردنظر اعزام و ضمن هماهنگی قضایی در بازرسی از این منزل ۲۱۵ کیلو حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: طی این عملیات عامل اصلی انتقال و دپوی این محموله شناسایی شد که پی‌جویی‌های لازم برای دستگیری این فرد و دیگر کسانی که در بارگیری و انتقال این محموله مشارکت داشتند در دست انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه طرحی به منظور مقابله با عاملان قاچاق کالا با محوریت پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان به اجرا در آمد.

فرشید افزود: در این طرح سه روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و همچنین استقرار همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان بیش از ۱۲۳ دستگاه خودروی سبک و ۵۴ دستگاه خودروی سنگین توقیف و در بازرسی از آن ها انواع کالای قاچاق شامل فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، احشام و دیگر کالاهای اساسی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از  ۲۳۸ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۲۰۹ فقره پرونده برای ۲۱۲ متهم که قصد سودجویی با قاچاق این کالاها را داشتند تشکیل و تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۱۵ کیلوگرم حشیش از یک منزل در رودبار جنوب
  • معلمان پرچم‌دار زنده نگه‌داشتن هویت ایرانی در نوجوانان هستند
  • معلمان پرچم‌دار زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان هستند
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • تشکیل زنجیره انسانی مردم کرمان در حمایت از طرح نور پلیس
  • تعداد ۳۷ هزار نفر در جنوب کرمان واجد شرایط مسکن ملی شناخته شدند
  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان