Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مطرح شدن بحث حذف  ۴ صفر از پول ملی، اظهار داشت: نقدینگی، علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور است و باید این مشکل را حل کرد و حذف ۴ صفر از پول ملی آثار چندان مثبتی در اقتصاد کشور نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی دولت باید به دنبال کنترل نقدینگی در کشور باشد، تصریح کرد: تا زمانی که نقدینگی در جامعه سرگردان باشد، مشکلات اقتصادی هم پابرجاست و اقداماتی چون حذف ۴ صفر از پول ملی هم راه به جایی نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به جای حذف ۴ صفر از پول ملی باید هر چه سریع‌تر ساختار بودجه اصلاح شود، گفت: یکی دیگر از مشکلات اساسی ما این است که بودجه کشور با شرایط اقتصادی فعلی تناسب ندارد و باید اصلاحاتی در بودجه صورت گیرد.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: متاسفانه دولت تاکنون اقدامات درخوری برای اصلاح بودجه انجام نداده است، در حالی که باید برای تحقق این مسئله اقداماتی چون کاهش هزینه‌های مازاد دولت در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن اصلاح ساختار بودجه، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه مهمترین برنامه‌ای است که دولت و مجلس باید با مشارکت یکدیگر آن را انجام دهند اما متأسفانه دولت، مجلس را از فرآیند اصلاح ساختار بودجه حذف و گزارش خود در این باره را در شورای هماهنگی اقتصادی قوا ارائه کرده‌ است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: یکی از فاکتورهای اصلی اصلاح ساختار بودجه، کاهش وابستگی کشور به نفت است که این مسئله مستلزم آن است که درآمدهای جایگزین نفت در بودجه پیش‌بینی شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با ما در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

منبع: خبرآنلاین

tags # مسکن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند