Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@00:10:55 GMT

سوءمدیریت قنات‌های خراسان‌جنوبی را خشک کرده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۰۴۴۶

سوءمدیریت قنات‌های خراسان‌جنوبی را خشک کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدباقر عبادی پنج شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی اظهارکرد: فعال‌کردن تصفویه خانه و ساخت تصفویه خانه فاضلاب بیرجند یک تحول در شهر به وجود می‌آورد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس بیان کرد: در مورد فاضلاب شهر خوسف نکته حائز اهمیت این است که در این شهر به واسطه سختی زمین نمی‌توان چاه جذبی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی با اشاره به انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم که روستاهای در مسیر مختاران به شهر بیرجند نیز از این آب استفاده کنند و مشکل آب آنان نیز حل شود.

وی یادآور شد: قنوات بسیاری از روستاها در خراسان‌جنوبی خشک شده که خشک شدن این قنوات مربوط به سوءمدیریت و مجوز دادن برای چاههای فراوان در سال‌های است.

کاهش جمعیت بر اثر کمبود آب

نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به کاهش جمعیت نهبندان بر اثر مشکلاتی چون کمبود آب گفت: فریاد تشنگی مردم در روستای مرزی بلند است که در این زمینه باید تدبیر جدی اندیشیده شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد احیای قنوات در کشور بیان کرد: ۱۸ مجتمع آبرسانی در سربیشه نیازمند ۸۲ میلیارد تومان اعتبار است که با اعتبارات قطره چکانی ۲۰ سال زمان می‌برد مجتمع‌های آبرسانی تکمیل شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یادآور شد: بعد از حضور وزیر نیرو در خراسان‌جنوبی و دیدن مشکلات مردم در حوزه آب آشامیدنی امیدواریم اجرای پروژه‌های آب رسانی نسبت به گذشته با سرعت بیشتری پیگیری شود.

آب در خراسان‌جنوبی دو شبکه‌ای شود

محمد رضا امیرحسنخانی، نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه نیز با اشاره به ضرورت دو شبکه‌ای شدن آب در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: نمی‌توان از طرفی برای تأمین آب هزینه فراوان کرده و از طرف دیگر همین آب برای مصارفی چون شستن ماشین هزینه شود.

وی با بیان اینکه خواستار اتصال همه شهرستان ها به شبکه فاضلاب هستیم، یادآور شد: باید به بخش خصوصی در حوزه صنعت آب خراسان‌جنوبی اختیار بیشری داده شود.

کد خبر 4693620

منبع: مهر

کلیدواژه: نظر افضلی روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف خرم آباد بیرجند مشهد مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  بارش‌هایی که از چند روز گذشته خراسان جنوبی را در برگرفته با وجود خوشحالی مردم و کشاورزان، به منازل، قنوات، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی خسارت‌هایی وارد کرد

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر