Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@06:39:50 GMT

بلاتکیلیفی اکران برای یک فیلم سینمایی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۱۰۵۸

وضعیت اکران در سینما همواره مورد نقد بسیاری از فیلمسازان سینما بوده است، اکران در سال جاری نیز منتقدان فراوانی داشته و بسیاری از فیلمسازان یا از وضعیت اکران آثارشان راضی نیستند یا به کل هنوز پشت صف اکران مانده‌اند. 

اخبار فرهنگ و هنر- در این میان عدم اکران آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر همواره یکی از مهمترین مشکلات چرخه اکران بوده است، جشنواره فیلم فجر به عنوان ویترین سینمای ایران بهترین تولیدات یکسال سینما را در خود جای می دهد، اما مشخص نیست چرا بهترین آثار سینما در سال در چرخه اکران مورد بی مهری قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیلم سینمایی بنفشه افریقایی از جمله آثاری است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی روبرو شد، حتی توانست در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره باشد اما هنوز فرصتی برای اکران پیدا نکرده است. 

فیلم بنفشه افریقایی دومین تجربه مونا زندی در مقام کارگردان است. وی پیش از فیلم سینمایی "عصر جمعه" را در سال ۱۳۸۲ راهی سینما‌ها کرد و حال بعد از ۱۲ سال دومین فیلم خود را با بازیگرانی حرفه‌ای راهی سینما و جشنواره فیلم فجر کرده است.

مونا زندی حقیقی متولد ۱۳۵۱ تهران، فارغ التحصیل معماری داخلی ازدانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۷۳ با عکاسی آغاز و تا سال ۱۳۷۸ در سمت منشی‌گری صحنه و دستیاری فعالیت داشت. پس از آن سال ۱۳۷۸ اولین فیلم کوتاه ۳۵ میلی متری اش را ساخت.

در خلاصه داستان بنفشه افریقایی آمده است: شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می گیرد تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان راهی گشته را به خانه خود بیاورند این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه بوجود می آورد.

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند.

در ابتدا این فیلم از حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر انصراف داد و قرار بر اکران آن بود اما به یکباره سازندگان اثر و علیرضا شجاع نوری تهیه کننده آن تصمیم گرفتند آن را برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

بنفشه افریقایی در ابتدا با نام "زنگاری" ساخته شد اما بعداً تغییر نام داد. مونا زندی درباره این تغییر گفت: از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم؛ هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگهداری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصربه‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سینمای ایران فیلم سینمایی خاک تغذیه فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی رضا بابک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین