Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@19:31:30 GMT

فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۱۳۳۸

فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای

پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از بهترین گام‌ها برای کسانی است که می‌خواهند علاوه بر سالم ماندن، به وزن ایده آل خود نزدیک شوند.

به گزارش ایسنا، رژیم غذایی مدیترانه‌ای فقط شامل یک سری از توصیه‌های غذایی نیست بلکه برای ارتقای سبک زندگی، به شکل یک قانون در میان مردم منطقه مدیترانه در آمده است. شما می‌توانید با پیروی از این رژیم، انواع غذاها را به شرط رعایت تعادل، بخورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل غذاهایی است که باید روزانه، هفتگی یا گه گاه بخورید. دانه‌ها، ماکارونی، برنج و نان (روزانه ۳۰ گرم نان و بین ۶۰ تا ۸۰ گرم ماکارونی و برنج)، میوه‌ها و سبزیجات (۱۲۰-۱۸۰ گرم میوه و ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم سبزیجات)، آب (نیم لیتر)، شیر و ماست و روغن زیتون باید روزانه مصرف شوند.

در عوض، ماهی، گوشت بدون چربی، گوشت قرمز (یک وعده در هفته)، تخم مرغ، حبوبات و سیب زمینی را می‌توانید هفتگی بخورید. رژیم غذایی مدیترانه‌ای تاکید می‌کند که شیرینی‌ها، کیک، آب نبات و شکر را گه گاه مصرف کنید.

اما چرا رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از بهترین رژیم‌ها محسوب می‌شود؟

نقش درمانی این رژیم برای کاهش التهاب مزمن، کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عصبی و سرطان ثابت شده است. همچنین به گفته محققان، این نوع رژیم باعث افزایش کلسترول خوب یا همان HDL می‌شود و مانع از گرفتگی عروق می‌گردد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای همچنین در پیشگیری و درمان افسردگی نقش دارد. به طور کلی غذاهای سالم تأثیر مثبتی بر شیمی مغز دارند. همچنین آنتی‌اکسیدانها و مواد مغذی باکیفیتی که این رژیم بر آنها تاکید دارد، نقش مهمی در افزایش طول عمر دارد. پیروی از این رژیم از تخریب سلولی و افت عملکرد شناختی مرتبط با پیری جلوگیری می‌کند.

رژیم مدیترانه‌ای کم کالری و متنوع است. اگر آن را با ورزش منظم ترکیب کنید، می‌توانید به سرعت به وزن ایده‌آل‌تان نزدیک شوید. بر خلاف رژیم‌های غذایی معجزه‌آسا!، این رژیم به افراد کمک می‌کند که بدون تحمل عوارض جانبی به وزن ایده‌آل برسند.

به گزارش دویچه‌وله، در آخر، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای از آنجا که بر پایه غذاهای تازه و فصلی است، منجر به استفاده صحیح از منابع طبیعی شده و به سلامت محیط زیست کمک می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رژیم غذایی مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!

به گزارش همشهری آنلاین، آدم‌های این دوره و زمانه مثل قدیم چاقی و گل انداختن لپ‌ها را نشانه سلامتی و تندرستی نمی‌دانند و همه تلاش شان را می‌کنند که لاغر و خوش ترکیب باشند و برای رسیدن به این هدف در دنیایی از رژیم‌های غذایی گوناگون غوطه ورند. از رژیم فستینگ و پروتئین و خام‌خواری و مدیترانه‌ای گرفته تا رژیم لاغری در ۳۰ روز و حذف قند و رژیم پاکسازی بدن.

این آدم‌ها که معتقدند هر چیز خوشمزه‌ای چاق‌کننده است، خودشان را از لذت خوردن بسیاری از غذاها و خوراکی‌ها محروم می‌کنند تا مثل فلان مانکن یا بهمان بازیگر لاغر باشند و اثری از چربی زیر پوستشان نماند.

در مقابل این آدم‌های دائم الرژیم، عده‌ای هم هستند که خودشان را با همان ترکیبی که هستند دوست دارند و دور رژیم را یک خط قرمز کشیده‌اند.

فردا روز جهانی «بدون رژیم» است. روزی برای پذیرش بدن با تمام اشکال و اندازه‌ها. برای کسانی که یک سال تمام در رژیم به سر برده‌اند و می‌توانند برای یک روز هم که شده، بی خیال رژیم شوند و هر چه می‌خواهد دل تنگشان بخورند و یک جشن باشکوه با همه خوراکی‌های خوشمزه برای خودشان بگیرند.

بیشتر بخوانید: هوا را از من بگیر، ته‌ دیگ را نه | آیا ته دیگ سرطان زاست؟ چطور این خوشمزه ایرانی دنیا را فتح کرد؟ دنیای شگفت انگیز خوراکی‌های ابداعی | از چای حباب دار تا کافل

روز جهانی بدون رژیم برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ با هدف ترویج سبک‌های زندگی سالم در همه نوع بدنی، چه چاق و چه لاغر ایجاد شده، ثبت شده است. هدف از این روز کمک به زنان و مردان در سراسر جهان برای قدردانی از بدن خود است.

یعنی علاوه بر اینکه می‌توانید برای یک روز هم که شده هر چیزی را که دوست دارید بخورید، بهتر است از گرفتن رژیم‌های طولانی مدت که می‌تواند خطرناک هم باشد، خودداری کنید و با خودتان مهربان باشید. ترازو را کنار بگذارید و ارزش خود را براساس یک عدد روی برچسب لباس یا روی ترازو ارزیابی نکنید. در عوض، ویژگی‌های درونی خود را بپذیرید و آنها را تقویت کنید و به جای گرفتن رژیم‌های عجیب و غریب، ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید.

کد خبر 849464 برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی