Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@07:36:19 GMT

تحقیر و شکست انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۱۵۵۵

تحقیر و شکست انگلیس

خبرگزاری آریا- آنچه اکنون در عرصه بین الملل به گوش می‌رسد یکصدایی مسئولان و مردم در ادامه راهبرد مقاومت است؛ راهبردی که امروز لندن را تحقیر و واشنگتن را نیز سر جای خود نشانده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، 6 هفته پیش بود تفنگداران دریایی انگلیس شبانه به GRASE 1 حمله و آن را توقیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از رفع توقیف این کشتی و حرکت در مسیر قانونی خود دارد.
اما علت این توقیف غیرقانونی و اکنون آزادی اش چیست؟
نفتکش GRASE 1 پس از بارگیری نفت ایران و عبور از آب‌های سرزمینی جبل الطارق یعنی منطقه‌ای مورد مناقشه بین انگلیس و اسپانیا توقیف می‌شود.
نکته جالب توجه، تغییر قوانین دولت محلی جبل الطارق آن هم دقیقا 36 ساعت قبل از گذر نفتکش از این منطقه است و تغییر قوانین به گونه‌ای است که تفنگداران انگلیسی به راحتی بتوانند آن را اشغال و سپس توقیف کنند؛ اقدامی سیاسی به این بهانه که مقصد کشتی سوریه و منطقه‌ای تحت تحریم‌های اروپاست.
6 هفته‌ای که علاوه بر بازداشت رسمی 4 خدمه، سایر نیرو‌ها نیز محصور در خود کشتی و زیر نظر نیرو‌های مسلح قرار داشتند؛ اقدامی که به گفته ایران غیرقانونی و مصداقی بارز یک دزدی دریایی است.
اقدامی در تضاد با قوانین بین المللی دریایی که با هوشمندی تهران مواجه می‌شود.
پیشبرد دیپلماسی مقاومت که دست انگلیسی‌ها را نیز همچون آمریکایی‌ها خالی می‌کند.
آخرین سنگ اندازی‌ها نیز حکایت از درخواست آمریکا برای طولانی‌تر شدن توقیف نفتکش GRASE 1 داشت؛ موضوعی که از سوی دادستان جبل الطارق تایید شد، اما راه به جایی نبرد.
تلاش‌هایی که علاوه بر آشکار کردن خصومت غیرقانونی با ایران، بیانگر حمایت بی چون و چرای انگلیس در فرمانبری از آمریکا و ادعای دروغین حمایت از ایران بود.
راهزنی دریایی و قانون شکنی که نتیجه اش علاوه بر شکست و تحقیر انگلیس، نشان داد که هر گونه تخطی و عبور از خط قرمز‌ها دیگر به پایان خط رسیده است و پیروز آن راهبرد مقاومت ملت ایران است.
اکنون انگلیس مجبور شده است نفتکش حامل نفت ایران را پس از روز‌ها توقیف آزاد کند و شوی تبلیغاتی ائتلاف دریایی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز در خلیج فارس جواب نداده است.
آنچه اکنون در عرصه بین الملل و رسانه‌های جهان به گوش می‌رسد یکصدایی مسئولان و مردم در ایستادگی و ادامه راهبرد مقاومت در برابر زورگویی و زیاده خواهی دشمن است؛ راهبردی که امروز لندن را تحقیر و واشنگتن را نیز سر جای خود نشانده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحقیر شکست انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیر مدافعان و دروازه‌بانان قبل از زدن گل؛ از اوزیل تا واردی / فیلم

دانلود (9.9MB)

دیگر خبرها

  • چرا حمله صهیونیست‌ها به رفح محکوم به شکست است؟
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • تحقیر مدافعان و دروازه‌بانان قبل از زدن گل؛ از اوزیل تا واردی / فیلم
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شورا‌های شهر
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد