Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:33:42 GMT

ایرنای قشم میزبان پرچم حرم مولای متقیان(ع)

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۱۸۸۴

ایرنای قشم میزبان پرچم حرم مولای متقیان(ع)

به گزارش ایرنا، خادمان موکب قمر بنی‌هاشم(ع) در حالی که لوای گنبد حرم امیرالمومنین(ع) را حمل می‌کردند، با حضور در ایرنای قشم، این دفتر را به شمیم علوی معطر کردند.

مدیر موکب قمر بنی‌هاشم به خبرنگار ایرنا گفت: این پرچم با هماهنگی این موکب از رفسنجان به قشم منتقل شد و تا روز عید غدیر در این شهر خواهدبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیر ذاکری‌قشمی افزود: همزمان با دهه ولایت برنامه‌های مختلفی در نمازجمعه و مسجدهای امام علی بن ابیطالب(ع)، امام حسین(ع) و حرم امامزاده مظفرالدین(ع) قشم برای این پرچم در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سید مجید موسوی نیز گفت: هدف از آوردن پرچم حرم امام علی(ع) به قشم توجه به زیارت از راه دور است.

وی افزود: این پرچم وسیله‌ای برای ارتباط با امام معصوم است و برای کسانی که توفق زیارت از نزدیک حاصل نشد، ارتباط قلبی با آنان و زیارت از راه دور کفایت می کند.

موسوی ادامه داد: عید غدیر یک عید ویژه است که بسیاری از آداب و زیارت‌ها از طریق فضای مجازی منتشر شده است.

موکب قمر بنی هاشم(ع) امسال برای نخستین بار در صحن حضرت زهرا(س) واقع در حرم امام علی(ع) مستقر شده و روزانه به هزار زائر خدمات ارائه می‌کند.

۳۷ نفر به عنوان خادم و تامین امور پشتیبانی در این موکب فعالیت خواهند داشت.

در اربعین امسال ۴ موکب از شهرستان قشم به عراق اعزام می شوند.

این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین عید سعید غدیرخم هرمزگان قشم اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)