Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه حذف چهار صفر از پول ملی تاثیری بر افزایش قدرت خرید مردم یا کاهش تورم ندارد، گفت: با این حال حذف صفر به تسهیل نقل و انتقال پول و عملیات حسابداری کمک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد لاهوتی درباره حذف چهار صفر از پولی ملی گفت: موضوع حذف چهار صفر از پول ملی، یک موضوع داخلی است و تنها تاثیر آن در بُعد خارجی، نمایش قدرتمندتر پول ملی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کشور ژاپن و قدرت برابری پایین تر ین برابر دلار آمریکا تصریح کرد: البته موضوع قدرتمندتر بودن پول داخلی برابر ارزهای خارجی شاید برای بعضی از کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن چندان مطرح نباشد و در ظاهر برابری ین برابر دلار عدد بزرگی است، ولی تمام دنیا ین را ارزی قوی و قدرتمند می دانند.
رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران بحث حذف صفر از پول ملی را بیشتر موضوعی داخلی عنوان کرد و افزود: لازمه موفقیت حذف صفر از پولی ملی برای زمانی است که محیط کسب و کار مناسب بوده، رشد اقتصادی مثبت و تورم تک رقمی ماندگار در کشور داشته باشیم. البته حذف صفر می تواند نقل و انتقال را تسهیل کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به مدل موفق ترکیه و آلمان در حذف صفر از پول ملی گفت: درباره حذف صفر از پول ملی کشورمان دو نکته وجود دارد. اولین موضوع حذف ریال و تبدیل واحد پولی ملی به تومان است که اقدامی بسیار لازم و ضروری است، زیرا طی 100سال گذشته که ریال به عنوان پول ملی معرفی شده، عرف جامعه این موضوع را نپذیرفته و تومان نقش خود را بازی کرده و این موضوع به نوعی احترام به نظر بیشتر جامعه است.
وی درباره نکته دوم حذف صفر در گفتگو با ایبِنا اظهار داشت: لازمه موفقیت یک یا چند صفر نیز بستگی به شرایط اقتصادی کشور دارد. در صورتی که روند آینده اقتصاد را به سمت رشد اقتصادی بالا، تورم پایین و شرایط اقتصادی بهتر می بینیم، حذف صفر نیز می تواند ضرورت داشته باشد، اما با توجه به پیش بینی های موجود، در حال حاضر چنین ضرورتی احساس نمی شود.
رییس کنفدراسیون صادرات در عین حال حذف صفر را باعث تسهیل در نقل و انتقال پول و عملیات حسابداری عنوان کرد و ادامه داد: از نظر روانی نیز ارزش پول نزد جامعه بالاتر احساس می شود. لاهوتی گفت: حذف صفر البته تاثیری بر کاهش توان یا افزایش قدرت خرید مردم ندارد، ولی اجرای آن خالی از فایده نیست.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای