Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@23:38:19 GMT

آغاز ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۲۲۰۷

بخش مهمی از طرح اقدام ملی برای خانه‌دار شدن جمعیت جاماندگان از خرید مسکن در آستانه عید غدیر و با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  در این مراسم ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید به دستور رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود.

برنامه دولت برای بازگشت تعادل قیمت‌ها در حوزه مسکن با ساخت واحد‌های مسکونی تحت عنوان طرح اقدام ملی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تا کنون بیش از ۵۷ هزار واحد مسکونی در چارچوب این طرح از سوی دولت کلنگ‌زنی شده و قرار است در آستانه عیدسعید غدیر خم عملیات اجرایی ۱۵۰ هزار واحد دیگر با حضور رئیس جمهوری آغاز شود.

همچنین از ۱۵۰ هزار طرح مسکنی که آماده کلنگ‌زنی توسط رئیس جمهوری است ۶۵ هزار واحد مسکونی، ۸۰ هزار واحد آماده‌سازی زمین برای احداث و پنج هزار واحد آماده‌سازی زمین برای خدمات روبنایی است.

طرح اقدام ملی برای تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور وارد مرحله اجرا شد.

علاوه بر این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار در بافت‌های ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر احداث می‌شود که مسئولیت ساخت آن بر عهده‌ی شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهر‌های جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

سیاست‌های کلان وزارت راه در حوزه مسکن جریان‌سازی پایدار تولید مسکن، تعادل بخشی بازار مسکن از طریق جبران تقاضای انباشته و تحریک توام عرضه و تقاضا و ورود به موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای است.

همزمان دولت تلاش دارد تا با تحویل واحد‌های مسکن مهر از جمعیت مستاجران بکاهد؛ چرا که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر که نتوانستند واحد مسکونی خود را در برنامه زمانبندی شده تحویل بگیرند اکنون مستاجر هستند.

حدود ۲ میلیون خانوار این واحد‌ها را خریداری کرده‌اند که تعیین تکلیف این واحد‌ها و سکونت پذیرکردن این مناطق به معنای واقعی و متناسب با استاندارد‌های شهری می‌تواند از جمعیت اجاره نشین کشور کاسته و به تعدیل قیمت‌ها در بازار اجاره هم منجر شود..

تاکنون از مجموع دو میلیون و ۲۰۳ هزار و ۷۶ واحد مسکن مهر، یک میلیون و ۸۳۴ هزار و ۴۳۲ واحد تحویل شده و ۳۶۸ هزار و ۶۴۴ واحد باقیمانده است.

کل واحد‌های آماده تحویل فاقد خدمات زیربنایی ۱۶۵ هزار و ۶۲۶ واحد، کل واحد‌های دارای مشکلات حقوقی شامل ۹۱ هزار و ۵۶۱ واحد، کل واحد‌های فاقد متقاضی ۵۵ هزار و ۹۹ واحد و کل واحد‌های باقیمانده در تعهد دولت شامل ۵۶ هزار و ۴۳۸ واحد است.

دولت تلاش دارد تا پایان سال جشن اتمام مسکن مهر‌های فاقد مشکل حقوقی را برگزار کند.

همزمان تلاش دولت این است که در طرح‌های مسکنی خود با عنوان «تام کاد»، «تام فاز» و «تام اج» جمعیت بیشتری از مردم را صاحب خانه کند.

در طرح «تام فاز»، پیشنهاد شده است تا مکانیزمی طراحی شود که کسانی که قدرت پرداخت پول ساخت (اعیانی) را دارند، اما از پرداخت هزینه زمین (عرصه) ناتوانند، پول اعیان را یکجا در ابتدای پروژه ساخت، به یک حساب مسدودی در بانک عامل واریز کنند که پیمانکار اطمینان داشته باشد که پول اجرای پروژه وجود دارد؛ سپس پیمانکار وارد مرحله اجرایی شود.

در طرح تام اِج (تأمین مسکن اجاره ای) نیز قرار است اجاره داری حرفه‌ای در کشور آغاز شود.

وزارت راه و شهرسازی معتقد است در اجاره داری حرفه‌ای قیمت تمام شده اجاره بها کاهش می‌یابد. ضمن اینکه در این طرح تحویل واحد‌ها به موجر یا جذب مستأجر جدید را هم همین مؤسس‌ها انجام می‌دهند و از حضور واسطه‌ها کاسته می‌شود.

طرح «تام کاد» طرح (طرح تامین مسکن کارکنان دولت) نیز که به رویت رئیس جمهوری رسیده و اکنون سازمان برنامه و بودجه در حال تهیه شیوه‌نامه اجرای آن جهت تصویب در هیات‌دولت است به خانه دار شدن کارمندان دولت از طریق اقساط ماهانه کمک می‌کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مسکن اقدام ملی رئیس جمهوری بازآفرینی شهری بنیاد مسکن دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در بازدید روند احداث پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان ضمن بیان اینکه با حضور رئیس جمهور یک هزار و ۱۵۷ قطعه زمین رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت، ابراز داشت: طرح نهضت ملی مسکن در دیگر شهرهای استان سمنان نیز در دست پیگیری است.

وی ضمن بیان اینکه تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی خودساز و انبوه سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای شهر سمنان در حال اجرا است، افزود: این طرح با پیشرفت ۶۵ درصدی همراه است.

استاندار سمنان سرعت انجام پروژه‌های مسکن سازی را مطلوب خواند و ابراز داشت: طرح نهضت ملی مسکن برای شهرک روزیه سمنان یکی از پروژه‌هایی که کار اجرایی آن با کیفیت و سرعت پیش می‌رود.

هاشمی ضمن بیان اینکه برای این شهرک خدمات برق و آب به صورت کامل در اختیار متقاضیان قرار گرفت، در ادامه تصریح کرد: گازرسانی توسط پیمانکار از ورودی در حال انجام است.

وی افزود: سایت ۲۰۵ هکتاری کمربندی سمنان نیز با اولویت تخصیص زمین برای جوانی جمعیت و افراد واجد شرایط در دستور کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

کد خبر 6095087

دیگر خبرها

  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان