Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر ادامه حملات طالبان به مواضع گروه تروریستی داعش در ولایت کنر ده‌ها جنگجوی داعشی کشته و زخمی شدند. ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پیش از این عملیات پاکسازی داعش توسط طالبان به دلیل حملات هوایی آمریکا متوقف شده بود اما طالبان از چند روز پیش بار دیگر عملیات گسترده را برای پاکسازی داعش از ولایت کنر آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری تصریح کردند که بر اثر این عملیات تا کنون چندین جنگجوی داعشی کشته و زخمی شده و شمار بسیاری از آنها نیز به اسارت طالبان در آمده است.

یک منبع به «نن‌تکی‌آسیا» گفت: بر اثر حملات شدید طالبان در شهرستان «نورگل» ولایت کنر گروه تروریستی داعش از مواضع خود در مناطق «سهیل تنگی»، «میجگل» و «کلینگل» مجبور عقب نشینی شده است.

گفته می‌شود که در نتیجه درگیری‌های روز گذشته نیز 5 جنگجوی داعشی کشته، سه تن زخمی و 10 جنگجوی داعشی نیز به اسارت طالبان در آمده است.

طالبان و داعش در حالی بار دیگر در شرق افغانستان درگیر شده‌اند که برخی از مقامات و نمایندگان افغان همواره نیروهای آمریکایی را به حمایت از گروه تروریستی داعش متهم می‌کنند.

با وجود اینکه حمایت نیروهای آمریکایی و ناتو از گروه تروریستی داعش بارها در سطح  رسانه‌ها مطرح شده اما دولت افغانستان تا کنون پرسش قناعت بخشی ارائه نکرده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان همواره تاکید کرده است که نیروهای امنیتی عملیات‌های نظامی را برای سرکوب داعش در دست اجرا دارد و ادعای حمایت از داعش توسط نیروهای ائتلاف نیز حقیقت ندارد.

اما این عملیات‌ها نه تنها منجر به سرکوب داعش نشد بلکه حضور محدود گروه تروریستی داعش از چندین شهرستان در ننگرهار به ولایت‌های همجوار آن از جمله کنر و نورستان نیز گسترش یافته است.

گزارش تسنیم| نجات دوباره اعضای داعش توسط بالگردهای آمریکایی در شرق افغانستان دور تازه درگیری‌های طالبان و داعش در شرق افغانستان

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد