Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر جمعه در خطبه های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: برای عملیاتی کردن تقوا در زندگی راهکارهایی وجود دارد؛ حضرت علی (ع) فرمودند «خودتان را بسنجید قبل از اینکه مورد سنجش قرار بگیرید» علاقه هایتان و حرکت هایتان را و غیره را بسنجید هرچه در توان دارید در این سنجش بکار بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی اوقات اختلافاتی که به وجود می آید اگر طرفین دعوا خودشان را درست بسنجند پرونده ای شکل نمی گیرد ما مسلمان هستیم چرا اینقدر اختلافات زیاد است.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان خود را می سنجید این همه اختلافات وجود نمی داشت، افزود: تمامی اختلافات همچون سیاسی و جناحی چنانچه افراد خود را بسنجند رخ نخواهد داد همچنین اختلافات مختلف در طول تاریخ اگر افراد خود را مورد سنجش قرار می دادند این همه اختلافات و مشکلات ناگوار پیش نمی آمد لذا گاهی یک دقیقه فکر کردن موجب عوض شدن مسیر می شود.

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که کسانی که اعتقاد به روز قیامت دارند تربیت آنها متفاوت از کسانی هستند که منکر معاد هستند، عنوان داشت: قرآن کریم در اوصاف کسانی که معاد محور هستند می فرماید کسانی هستند که از خوف و ترس آمیخته با تعظیم و محبت نسبت به خداوند در زندگی شان هیچ ابایی ندارند از طرف دیگر خوف ترس های معمولی است اما خشیت نگاهی متفاوت دارد آن ترسی است که فرد به دلیل ترس از طرف مقابل با کمال احترام با وی برخورد می کند.

وی ادامه داد: خدا ترسی با این معنا در افراد مومن وجود دارد، در منطق قرآن هر کسی از خدا شناخت بیشتری پیدا می کند از خداوند بیشتر ترس دارند چراکه مسئولیت آنها سنگین تر است.

علیدادی سلیمانی گفت: امام سجاد (ع) می فرماید «کسانی که ارباب و صاحب علم هستند و کسانی که به این علما اقتدا می کنند و خدا را خوب می شناسند با نگاه خدا محوری رفتارشان را تنظیم می کنند».

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: در منطق قرآنی و روایات کسی که ذهن او نظرات اندیشمندان را خوب می داند اما علم در وجودش هیچ تأثیری نگذاشته است، این شخص عالم واقعی نیست.

وی اظهار داشت: برخی ها در حرف خدا محور هستند اما چون اعتقاد عمیق به معاد ندارند دچار شرک شده اند که در این زمینه شرک های مختلفی در زندگی افراد وجود دارد لذا افراد معاد محور به حقوق خدا و مردم توجه دارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اضافه کرد: افرادی که معاد محور نیستند همیشه دارای اضطراب و استرس دهستند و در زندگی آرامش ندارند.

وی ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) و امام کاظم (ع) افزود: زندگی دو امام عزیز که بخشی از آن در تبعیدگاه گذشت همچنین بزرگداشت علامه مجلسی و بازگشت آزادگان به میهن اسلامی که با مقاومت در مقابل جریان استکبار مردانه از اسلام دفاع کردند و برخی از آنها الان در مدیریت های ارشد نظام به این کشور خدمت می کنند را گرامی می داریم.

وی همچنین ضمن گرامی داشت روز جهانی مسجد، اظهار داشت: روز تشکیل تشکل های مردم نهاد هم است و امیدوارم کسانی که توان دارند در این تشکل ها حضور پیدا کنند.

امام جمعه کرمان با تبریک عید غدیر خم ادامه داد: سرنوشت نبوت در هنگام روز غدیر مشخص شد به طور کلی بعد از نبوت پیامبر اکرم (ص) سه خطر عمده اسلام را تهدید می کرد که خطر اول خطر تحریف بود و تحریف در دلش انحرافات به وجود می آمد و انحرافات از میان دل ظاهر بین برخی افراد به وجود می آید لذا در تاریخ مصادیقی این خطر دارد.

وی با اشاره به بدعت ها به عنوان خطر دوم، اظهار داشت: حذف دین سومین خطر بود که دین اسلام را در دوران نبوت تهدید می کرد لذا در رابطه با غدیر خوب است کسانی که مطلب می گویند در سه محور مباحث را مطرح کنند که مطلب اول جایگاه امامت است که در اسلام امامت دارای جایگاه رفیعی است بنابراین می بینم که امامت در اصول دین ما مطرح می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره اینکه خطبا باید شخصیت و جایگاه بی نظیر امام علی (ع) را باید برای مردم خوب بیان کنند، اظهار داشت: و نکته سوم ادامه امامت ولایت فقیه است لذا باید جایگاه این دو امام یعنی امام خمینی و امام خامنه ای را باید خوب معرفی کنند.

وی بیان داشت: آزاد شدن کشتی ایران توسط انگلیسی ها نشان از قدرت ایران در سطح بین الملل است که برگرفته از مدل و الگوی ولایت فقیه است.

کد خبر 4693815

منبع: مهر

کلیدواژه: نماز جمعه کرمان کشتی ایران روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مشهد مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مراسم قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد باشگاه‌های کشور صبح امروز با حضور ۲ تیم مازندرانی در محل فدراسیون کشتی برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات مشخص شدند.


تیم‌های مقاومت مازندران و هیئت مازندران در این مسابقات به عنوان نمایندگان استان حاضر خواهند شد.


این مراسم با حضور مسئولان سازمان لیگ و نمایندگان تیم‌های شرکت کننده در محل سالن کنفرانس فدراسیون کشتی برگزار شد.

نتایج قرعه کشی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: ملوان - هیئت مرکزی - مقاومت مازندران - هیئت خراسان شمالی
گروه B: هیئت رفسنجان - مقاومت البرز - هیئت گلستان
گروه C: هوافضا تهران - شهرداری تبریز - هیئت گلستان
گروه D: هیئت مازندران - هیئت بروجرد - پاس تهران

این مسابقات از نیمه اول خرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • کار را تمام شده بدانید، تیم کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس 5 نفره است
  • قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی
  • پاداش یک و نیم میلیاردی به مدال آوران کشتی
  • پاداش یک و نیم میلیاردی به ۹ مدال آور کشتی
  • پاداش ۱.۵ میلیاردی فدراسیون کشتی به ۹ مدال‌آور جهانی
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟