Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@12:46:04 GMT

شهرستان شدن محمدیه را پیگیری می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۴۰۰

شهرستان شدن محمدیه را پیگیری می کنیم

قزوین_ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر شهرستانی شدن شهر محمدیه هستیم.

داود محمدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به پیگیری تقسیمات کشوری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از چهارسال اجرای تقسیمات کشوری را از وزرات کشور پیگیری می کنیم و این قانون مدتی تعطیل بوه که با تذکراتی که در صحن مجلس به وزیر کشور دادیم، پیگیری این تقسیمات در دستور کار است و در این راستا جلسات مختلفی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخیرا مدیرکل تقسیمات کشوری نیز به استان قزوین سفر کردند و در این سفر، محل های توانمند و قابلیت ارتقاء استان شناسایی و مطرح شد و بنا شد نتیجیه نهایی آن بعد از کارشناسی در تهران پیگیری و اعلام شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برخی از مکان ها در استان نسبت به سایر محل ها آماده تر بوده و برخی روستاها به شهر تبدیل شده است؛ برای نمونه پرونده بخش زیاران و قشلاق و برخی مکان ها همچون الموت غربی و شرقی آماده است که البته مرکز شهرستان برای آنها هنوز تعیین نشده است.

محمدی یادآور شد: در صورت تفاهم برای مرکز شهرستان، این امر محقق می شود اما از آنجایی که وزارت کشور در این شرایط با نظر کارشناس عمل نکرده و تفاهمی ایجاد نشده است، پرونده های یاد شده متوقف شده است.

وی عنوان کرد: تصمیم بر این بود که هر بخش از جمله بخش الموت غربی و شرقی به یک شهرستان جداگانه تبدیل شود که در این زمینه، مشکل کمبود جمعیت از سوی مدیرکل جمعیت شهری عنوان شد؛ رایزنی هایی در این خصوص عنوان شد مبنی بر اینکه الموت می تواند به دلیل مساحت جغرافیایی تا مرکز شهر به عنوان شاخص در این بین درنظرگرفته شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: برای منطقه طارم سفلی نیز در نظر داریم که یک بخش به این منطقه اضافه و به شهرستان تبدیل شود و در منطقه کوهین نیز بخش آقابابا شکل بگیرد و کوهین نیز به شهرستان تبدیل شود.

محمدی به وضعیت شهرستانی شدن شهر محمدیه پرداخت و اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان وزارت کشور این شهر دارای یک جمعیت روستایی است و جمعیت آن برای شهرستانی شدن کافی نیست و اگر بتوانیم این مشکل را به نوعی حل کنیم این شهر نیز به شهرستان تبدیل می شود چراکه حداقل جمعیت باید نوعی باشد که بتوانیم دو دهستان به آن اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: شهر اقبالیه مستعد کامل برای تبدیل به بخش بوده و جمعیت روستایی این شهر کم است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کردد: در اجرای تقسیمات کشوری، مشکل این بود که قانون تقسیمات کشور در مدتی در وزارت کشور اجرا نمی شد و در حال حاضر اجرا می شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین داود محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟