Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سخنگوی فیسبوک، شرکت آمریکایی که کنترل شبکه اجتماعی اینستاگرام را نیز در دست دارد با اعلام این مطلب تصریح کرد که ابزار جدید به کاربران امکان می‌دهد در صورت تشخیص اطلاعات نادرست و جعلی بر روی گزینه «گزارش» کلیک کنند و سپس با انتخاب «خبرنادرست» توجه حقیقت سنج‌های مستقل محتوا را به مطلب گزارش شده جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب به محض گزارش محتواهای خبری مشکوک حقیقت سنج‌های مستقل دست به کار می‌شوند و اقدام به بررسی صحت و سقم مطلب گزارش شده می‌کنند. این امکان قرار است تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) در اختیار بیش از یک میلیارد کاربر اینستاگرام قرار گیرد.

سخنگوی شرکت فیس بوک در ادامه می‌گوید: «افراد با مشاهده مطالبی بر روی اینستاگرام که فکر می‌کنند جعلی و نادرست است از این پس می‌توانند با استقاده از این امکان به ما گزارش کنند.»

این مسئول شرکت فیسبوک همچنین تاکید کرد که این شرکت برای محدود کردن انتشار مطالب و خبرهای جعلی بر روی کلیه پلت فرم‌ها و زیر مجموعه‌های خود سرمایه گذاری سنگینی کرده است.

به گفته مسئولان فیسبوک، مطالب نادرست و جعلی که توسط کاربران اینستاگرام گزارش شود در صورت عدم تخطی از قوانین این شبکه اجتماعی حذف نمی‌شوند اما در گزینه «اکسپلور» دیگر به کاربران پیشنهاد نمی‌شوند و همچنین در گزینه جستجو بر اساس هشتگ ظاهر نخواهند شد.

فیسبوک همچنین در نظر دارد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی قبل از گزارش شدن مطالب نادرست و جعلی توسط کاربران این نوع محتوا را شناسایی کند.

اینستاگرام ، شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو پس از استقبال زیاد کاربران نظر مسئولان فیس بوک را نیز به خود جلب کرد و سبب شد تا مارک زاکربرگ و دوستانش در سال ۲۰۱۲ سهام این شبکه اجتماعی محبوب کاربران اینترنت را به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا خریداری کنند.

کد خبر 451726 برچسب‌ها اینترنت - اینستاگرام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سوء استفاده از موضوع ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی است. در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان افزود: مجرمان سایبری با روش های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir به عنوان تنها سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک درفضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌هایی مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898687

دیگر خبرها

  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ