Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمودرضا نیازی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده محصولات صادر شده در بخش صنایع غذایی و کشاورزی شامل رب گوجه فرنگی، انواع کیک و شکلات و فراورده های لبنی می شود.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش صنایع مکانیک و فلزشناسی نیز محصولاتی مانند میلگرد، تیرآهن، لوله های فولادی و انواع ورق گالوانیزه صادر شده است، افزود: در بخش صنایع ساختمانی و معدنی نیز شامل صادرات کاشی، سرامیک، سیمان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده ایم.

نیازی تصریح کرد: همه محصولات یادشده با نظارت و صدور مجوزهای لازم از سوی اداره کل استاندارد به کشورهای دیگر بخصوص عراق صادر شده است. 

مدیرکل استاندارد کرمانشاه ادامه داد: این اداره کل با ایجاد یک معاونت تخصصی استاندارد در شهرستان قصرشیرین علاوه بر ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات و تجار منطقه به منظور پوشش گمرکات پرویزخان، خسروی و مرز رسمی سومار و همچنین در شمال غرب استان نیز اداره استاندارد شهرستان پاوه خدمات رسانی به گمرک شوشمی را به صورت مستمر بر روی کالاهای صادراتی و وارداتی انجام می دهد.  

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۹۱ مورد اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره کل استاندارد مورد بررسی قرار گرفته و ۸۰۰ گواهینامه انطباق برای فرآورده های ارسالی از گمرکات به صورت الکترونیکی از طریق سامانه EPL صادر شده است.

نیازی یادآور شد: به منظور جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای از مبادی رسمی استان طی سال جاری تعداد ۵۳۲ مورد نمونه برداری و آزمون محموله های صادراتی فرآورده های نفتی به وزن ۱۵ هزار تن جهت تعیین ماهیت فرآورده توسط این اداره کل انجام شده است. 

۷۴۵۸/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات علامت استاندارد استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید مطهری در اولین نشست تخصصی بررسی عملکرد اداره حقوقی اداره کل اظهار داشت: در سال1402نود و پنج واحد که فرآورده هایی پایین تر از کیفیت های مصرح در استانداردهای ملی مربوطه به بازار عرضه کرده بودند براساس ماده 41 و 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به کمیسیون قضایی ماده 42 مربوطه معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد استان یزد در توضیح کمیسیون ماده 42 گفت: به موجب این ماده قانونی، کمیسیون ماده 42 متشکل از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یزد، مدیرکل اداره استاندارد استان، نماینده اداره صمت و دیگرسازمان های مردم نهاد هست که تکلیف به پرداخت جریمه، ارجاع به مراجع قضایی، سپردن تعهد، اخطار و پلمپ از جمله محکومیت ها بوده است.

مطهری ادامه داد: 105 واحد دیگر نیز به دلیل تولید، توزیع، تمرکزو فروش کالا و محصول مشمول استاندارد اجباری که بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و همچنین جعل علامت استاندارد بر روی فرآورده ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی از محصولاتی نظیر شن، ماسه، بتن، تیرچه بلوک، کاشی و سرامیک، لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی مشمول به عنوان صنایع غالب در این حوزه یاد کرد که در مراجع قضایی و کمیسیونهای مربوطه رسیدگی شده اند.

مطهری گفت: با نظارت مستمر  بر واحدها و توزیع و تولید در سطح استان، موفق به کاهش چشمگیر تولیدات تقلبی، پیشگیری از تخلفات کیفی، اطمینان بخشی به مردم و مصرف کنندگان می شویم و بیش از پیش بتوانیم به ارتقا سطح کیفی محصولات استان دست یابیم و برند استان یزد را در کشور و جهان ارتقا بخشیم.

دیگر خبرها

  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • دپوی میلیاردی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه 
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد