Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردکان از تخصیص اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریالی برای راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردکان؛ نشست بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان اردکانی با دعوت و حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان یزد و جمعی از تشکل‌های مردم نهاد فعال در بخش کشاورزی در محل مزرعه کشاورزی منطقه حجت‌آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا تابش در این نشست از راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان اردکان با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: رسیدگی به مشکلات کشاورزی و بهره‌برداران این بخش نیازمند توجه خاص و سرمایه‌گذاری لازم برای افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده است فلذا نباید با برخی اقدامات کارشناسی نشده، عرصه را بر کشاورزان سخت‌کوش این منطقه تنگ کرد.

وی با اشاره به اینکه تحولات اجتماعی و اقتصادی دارای یک به هم پیوستگی است، بیان کرد: امیدوارم با حمایت بیشتر بخش دولتی و حضور همه کشاورزان و بهره‌برداران این بخش در شهرستان؛ بتوان برای اعطای تسهیلات و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی شهرستان گام‌های مؤثرتری برداشته شود.


همچنین نمایندگانی از تولیدکنندگان دامداران، شیلات، باغبانی، مرغداری، تعاونی‌های تولید و... مسائل و مشکلات خود را بیان کردند و مقرر شد ضمن پیگیری و حل برخی از موضوعات مطرح‌شده در این نشست، برخی موارد را نیز از طریق مسئولان امر در سطح استان و کشور پیگیری و مرتفع شود.

پیش از این نشست، نماینده مردم اردکان در بهارستان در جلسه بررسی نحوه ادغام خدمات طب سنتی و ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان حضور یافت و بابیان اینکه پیشرفت علم و زحمات اطباء، پزشکان و کادر درمانی را نفی نمی‌کنیم، ابراز کرد: طب ایرانی که شفابخش و برگرفته از دل طبیعت و علوم دانشمندان شهیر ایرانی و سرآمدان علم پزشکی است را باید به خوبی پاس بداریم.

وی، ادامه داد: باید آموزش روش‌های مؤثر درمانی با اتکا به طب ایرانی و گیاهان دارویی را به فرزندانمان بیاموزیم و باور و آگاهی آنان را نسبت به طب سنتی و ایرانی ارتقا دهیم.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی؛ وجود دانشکده طب ایرانی در کنار مراکز متعدد آموزشی و بهداشتی در این شهرستان را فرصتی مغتنم برای اجرای طرحِ پایلوت ادغام دانست و خواستار بررسی کارشناسی و رفع مشکلات احتمالی شد.


در این نشست‌ها جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شبکه بهداشت و درمان، امام جمعه، فرماندار، رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی، مسئولین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد نیز حضور داشتند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل روزنامه ها روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلپایگان دعای عرفه خراسان جنوبي شبستان یزد مراسم دعای عرفه شبستان یزد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود

احمد لطفی به اشاره نام‌گذاری امسال به‌عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" پرداخت و بیان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم فرصت مناسبی است که با مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، جهش ایجاد کرد و هر جایی که مردم حضور داشته‌اند و از ظرفیت آنها استفاده شده است شاهد رشد و موفقیت بیشتر بوده‌ایم.

رئیس شورای اداری تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر اساس یک راهبرد دقیق و کلی نظام ترسیم شده است موظف هستند زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند.

وی تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی تنگستان معادل ۲۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب است.

فرماندار تنگستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای طرح‌های عمرانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی تنگستان طرح مهم از جمله ساخت سد، اسکله و بندر، خط ریلی، بزرگراه و مسکن به‌عنوان طرح‌های پیشران منابع آن از اعتبارات ملی تأمین شد.

لطفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی تنگستان باید توجه داشته باشند رسیدگی به درخواست‌های مردمی در چارچوب مقررات که در روز دیدار مردمی صورت می‌پذیرد بسیار مهم است که غالب آنها هم خیلی سنگین، پیچیده و مشکل نیست.

وی با تأکید بر این نکته که مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هفته ۲ روز به‌صورت میدانی امور اجرایی خود را پیگیری کنند اضافه کرد: یکی از معضلات مهم شهرستان تنگستان در ابتدای دولت سیزدهم آمار بالای مدارس تخریبی بود که تا پایان سال گذشته تعداد ۱۰ مدرسه از یک تا ۹ کلاس که فرایند آن از سال‌های گذشته شروع شده بود و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت با تخصیص کامل منابع مورد نیاز، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار تنگستان با اشاره به ساخت ۱۲۸ کلاس درس در این شهرستان تصریح کرد: در یک برنامه هدفمند با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین فرمانداری شهرستان تنگستان و اداره‌کل نوسازی استان بوشهر تعداد ۱۲۸ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در مدت ۲ سال ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند