Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:55:06 GMT

هنر متعهد راه رسیدن به رشد و کمال اخلاقی و انسانی است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۴۴۱۹

هنر متعهد راه رسیدن به رشد و کمال اخلاقی و انسانی است

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره نوای رحمت با تاکید اینکه قرآن دارای یک موسیقی زیبا و شیرین است، اظهار داشت: همه اجزای این عالم که خداوند خلق کرده دارای هنر و موسیقی است.

وی افزود: موسیقی آئینی که با دف نواخته می‌شود ویژگی‌ خاص دارد که باید به آن توجه شود و از این هنر زیبا بهترین بهره را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: همه اینها جلوه‌های زیبایی از خالق هستی است که زیبایی را در تمام هرآنچه آفریده قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: زیبایی‌ها و هنر خلقت وجهه و عظمت خداوند را روی زمین نشان می‌دهد به همین دلیل هرکس از مخلوقات خدا جلوه‌ای از این خالق هستی را بیان می‌کند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه آنچه خداوند آفریده باید در راستای رشد انسان باشد، گفت: و همین انسان را به خدا نزدیک می کند و صفات الهی که در وجودش از ظهور بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه عشق به کمال با بهره‌گیری از آنچه خداوند بر زمین و آسمان آفریده در بشر بجوشد، گفت:‌خداوند به زور انسان را به مسیری نمی‌کشند انسان باید خود مسیر درست را انتخاب کند اگر مسیر مستقیم را انتخاب کند به کمال می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: انسان از نظر قرب مقامی به جایی می‌رسد که به الگویی برای دیگر انسان‌ها تبدیل می‌شود.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه ابراهیم را خداوند به عنوان اسوه به جهان بشریت معرفی کرده است، گفت: یکی از امتحان‌های حضرت ابراهیم با موسیقی بوده و این پیامبر الهی با پیروزی در این امتحانات و آزمایشات به جایگاه رسید که به اسوه بشریت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: خداوند حضرت ابراهیم را به اموری امتحان کرد که در همه آنها سربلند بیرون آمد به همین دلیل تمام زندگی ابراهیم(ع) درس می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد:‌ هنرمندان باید با زبان هنر موسیقی و سایر هنرها زیبایی‌های جهان آفرینش را به تصویر بکشند.

حسینی‌شاهرودی افزود: هنر در زندگی انسان یک مسأله اساسی است و باید از این هنر برای رشد و کمال استفاده کنیم.

وی بیان کرد: جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت پیام دارد و باید از این ظرفیت در راستای رشد و اعتلای فرهنگی هرچه بیشتر بهره بگیریم.

کد خبر 4693890

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره دف نوای رحمت نماینده ولی فقیه در کردستان سیدمحمد حسینی شاهرودی روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب

رهبر انقلاب: مرحوم صابری (گل آقا) به معنای واقعی کلمه آدم متعهدی بود. او از جمله کسانی بود که قدر انقلاب را می دانست. به مناسبت سالروز درگذشت مرحوم کیومرث صابری فومنی

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی