Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمارهای گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد شرکت‌های نفتی روسیه حداقل ۹۰۵ میلیون دلار درآمد اضافی در فاصله نوامبر تا ژوییه داشتند. این محاسبات بر اساس اختلاف قیمت میان نفت اورال روسیه و نفت برنت در مدت یاد شده نسبت به میانگین پنج ساله بوده است.

تحریم‌های دولت آمریکا تقاضا برای نفت روسیه را به‌ویژه پس از اقدام اوپک و متحدانش در محدود کردن عرضه نفت، افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه قیمت نفت اورال از نفت برنت گران‌تر شد.

کانستانتسا رانگلووا، تحلیلگر شرکت "جی بی سی انرژی" به بلومبرگ گفت: در نتیجه تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا و توافق کاهش تولید اوپک پلاس، کمبود نفت سنگین و ترش وجود دارد و نفت اورال در مدیترانه در اوج قیمت خود قرار دارد.

آمریکا در اواخر ژانویه صادرات نفت ونزوئلا را هدف تحریم قرار داد و از ماه مه به معافیت برای خریداران نفت ایران پایان داد. این اقدامات باعث کمبود نفت سنگین ترش شد که این دو کشور صادر می‌کردند و کیفیت مشابه نفت روسیه داشت. نفت سنگین کیفیت پایین‌تری دارد اما برخی از پالایشگاه‌ها برای فرآوری چنین نفتی مجهز شده‌اند و تغییرات آنها برای فرآوری گریدهای دیگر پرهزینه است.

قیمت نفت اورال معمولا ارزان‌تر از نفت برنت بود. طی پنج سال گذشته یک بشکه نفت روسیه به طور میانگین یک دلار ارزان‌تر از شاخص قیمت منطقه مدیترانه و یک دلار و ۶۳ سنت ارزان‌تر از شاخص قیمت اروپای شمال غربی بوده است. اما از نوامبر که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران آغاز شد، نفت اورال روسیه گرانتر شد و اکنون قیمت آن ۸۶ سنت بالاتر از نفت برنت است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه درآمد نفت دولت آمریکا اوپک قیمت نفت ایران و ونزوئلا صادرات نفت ایران دلار شاخص نفت برنت شرکت های نفتی تحریم آمریکا تحریم آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد