Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:13:35 GMT

هیچ واحد تولیدی با وجود تحریم تعطیل نشده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۵۰۳۴

هیچ واحد تولیدی با وجود تحریم تعطیل نشده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه ها و شرکتهای تولیدی تویسرکان گفت: خوشبختانه در سال گذشته با وجود تمام تحریمها و کمبودهای مالی هیچ شرکت تولیدی تعطیل نشد و همچنان به فعالیت تولیدی خود مشغول هستند و این امر میسر نمی شد مگر با همکاری همه جانبه دولت و مسئولان با تولیدکنندگان.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از کارخانه فیلتر سرکان اظهار کرد: در حوزه صنایع چوب ظرفیت قابل توجهی داریم چنان که در سال گذشته از یک طرف واردات ما در این حوزه یک سوم نسبت به سال قبل تر کاهش یافته بود و از سویی دیگر با سه برابر شدن صادارت صنایع چوب روبه‌رو بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزش تجارت جهانی در صنایع چوب 130 میلیارد دلار است، افزود: با وجود آنکه صادرات کشور در این حوزه افزایش یافته است اما متاسفانه در جایگاه اصلی خود در تجارت جهانی نیستیم و باید فعالیت های بیشتری انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز می توان برای تدوین برنامه هایی برای همکاری تشکل ها و مسئولان، کارگروه های ویژه ای در راستای حل موانع و مشکلات تشکیل داد و با برندسازی جایگاه صنایع چوب ایران را در دنیا ارتقا دهیم.

رحمانی در ادامه به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی صنایع چوب از جمله مشکل تهیه مواد اولیه از چوب گرفته تا رنگ و پارچه هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه شرکت های تولیدی و صادراتی در این حوزه ها تا حدودی ضعیف عمل می‌کنند؛ از این رو باید با هم افزایی و هماهنگی بیشتر واحدهای تولیدی و همچنین تشکیل شرکت های تخصصی و تقویت این شرکت ها راه را برای افزایش کیفی و کمی تولیدات هموار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مبل منبت شهرستان تویسرکان پیشرفت های خوبی در تشکیل شرکت های تخصصی داشته است، تصریح کرد: این چنین ظرفیت هایی همچون تولید منبت گلریز در تویسرکان جزو توانمندی های ملی است چرا که از توان و هنر دست انسان  صنایعی بی نظیر تولید می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع چوب ارزش افزوده بالایی دارند و تمام توان دولت بر آن است تا از این تولیدکنندگان حمایت کند، عنوان کرد: تنها با همفکری و با هماهنگی می توان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشت و رقابت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم های آمریکا واحد تولیدی تعطيلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکل دو واحد تولیدی مربوط به بازپرداخت تسهیلات بانکی بود که به شرط ادامه کار واحد‌ها و حفظ کارگران و رعایت شرایط بیمه با امهال بیمه آنان موافقت شد.

 حسن زاده گفت: مدیریت پسماند بعد از تصفیه و دریافت پروانه ساخت نیز مشکل دو واحد تولیدی دیگر بود که برای رفع آن با کمک دستگاه‌های مرتبط راه حل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان