Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:49:03 GMT

از تولید اس ۳۰۰ ایرانی تا حضور ۱۶ کشور در محور مقاومت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۵۲۷۱

از تولید اس ۳۰۰ ایرانی تا حضور ۱۶ کشور در محور مقاومت

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

اس ۳۰۰ ایرانی آماده تحویل به نیروهای مسلح شد
سامانه موشکی جدید ایران با عنوان "باور ۳۷۳" که از آن به عنوان "اس ۳۰۰" ایرانی یاد می‌شود، به گفته یک مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده تحویل و رونمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار قاسم تقی زاده رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان این مطلب افزود: هفته آینده از سامانه موشکی جدید رونمایی خواهد شد؛ باور  ۳۷۳ را ساخته‌ایم که آماده تحویل به نیروهای مسلح است.

رئیس قوه‌قضاییه با دو تن از ماموستایان سنندج دیدار کرد
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سفر روز گذشته (پنجشنبه) به استان کردستان با دو تن از ماموستایان پیشکسوت در سنندج دیدار و از آنها عیات کرد.
گزارش شد که ماموستا سید صلاح الدین حسامی امام جمعه اسبق سنندج و ماموستا سید سعید حسینی عضو شورای افتای سنندج بیمار و در منزل هستند.
رئیس قوه قضاییه با اطلاع از این موضوع با وجود کمبود وقت به منزل سید صلاح حسامی مراجعه و در فضایی صمیمی و گرم از وی عیادت کرد.

زلزله ۴.۳ ریشتری تبریز را لرزاند
زمین لرزه ای به قدرت ۴.۳ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین راس ساعت ۱۵ و ۲۵ دقیقه امروز محله باسمنج در تبریز را لرزاند؛ این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که تلفات جانی نداشت اما تیم های ارزیاب به روستاهایی که در کانون زلزله قرار داشتند، اعزام شدند.
وقوع زمین لرزه مردم تبریز را وحشت زده کرد و بسیاری از آنها خانه های خود را ترک کردند.

صادرات سه برابر شد
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت که به استان همدان سفر کرده است، گفت:
در سال های گذشته به ویژه سال ۹۷ واردات در این حوزه به یک سوم کاهش یافت در حالی که صادرات تا سه برابر افزایش یافته است.
رحمانی همچنین ادامه داد: ایران در زمینه صنعت چوب در جایگاه خودمان نیست با این توضیح که تجارت جهانی این صنعت حدود ۱۳۰ میلیارد دلار است و ایران با یک درصد وسعت و جمعیت جهان سهم اندکی از این رقم دارد.

بیش از ۱۶ کشور در جبهه مقاومت حضور دارند
سردار سرتیپ پسادار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت‌ های مسلمان در مجموعه واحد روبروی دشمنان انقلاب اسلامی ایستاده اند و بیش از ۱۶ کشور در این جبهه مقاومت حضور دارند.
وی مراسم پایانی دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی در مشهد افزود: قدرت، حقانیت و برکت انقلاب آنچنان قوی است که هر روز ملت های جدیدی را جذب خود می کند.
وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی اقتدار ما را متوجه شده‌ اند اما نمی دانند منشاء این اقتدار کجاست زیرا آنها فقط عوامل مادی و دنیایی را می‌فهمند.
دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که دیروز با حضور ۶۵۰ نفر از ۱۰ کشور در تالار قدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آغاز شد، امروز به کار خود پایان داد.

فضای مجازی، مخاطبان صداوسیما را کاهش داده است
علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در بجنورد گفت: فضای مجازی موجب تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای نسل نو شده است و اکنون رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون استفاده کمتری دارند.
وی اظهار داشت: تولید برنامه های ویژه به صورت مستمر حداقل به طور هفتگی و با موضوع فضای مجازی و ایجاد فرصت برای انتشار محتواهای تولیدی مراکز در فضای مجازی و تولیدات مردمی در صدا و سیما باید در اولویت کاری مراکز قرار گیرد.

نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت معرفی پایان یافت
نهمین جشنواره بین المللی دف نوازی دف نوای رحمت نکوداشت استاد محمدجلیل عندلیبی روز جمعه با معرفی برترین ها در پردیس سینمایی بهمن سنندج به کار خود پایان داد.
در این آیین از استاد جلیل عندلیبی از مفاخر حوزه موسیقی استان و کشور تجلیل شد.
نهمین جشنواره بین المللی دف نوازی دف نوای رحمت از ۲۲تا ۲۵مرداد با حضور هنرمندان ۳۰ استان کشور و گروههایی خارجی در سنندج برگزار شد.

ممنوعیت فصلی واردات برنج همچنان برقرار است
دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که ممنوعیت فصلی واردات برنج به عنوان سیاست دولت و این وزارتخانه، برای سال جاری نیز همچنان برقرار است.
این نامه که به امضای سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات رسیده و نسخه ای از آن از طریق روابط عمومی استانداری مازندران امروز جمعه در اختیار دفتر ایرنا در ساری قرار گرفت ، هرگونه احتمال سوء برداشت از نامه قبلی وزارت صمت در باره واردات برنج را منتفی کرده است.

سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به جنوب سیستان و بلوچستان
سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دومین روز از سفر به سیستان و بلوچستان، در جنوب این استان مجتمع آموزشی با اعتبار ۹ میلیارد تومان را افتتاح و با قشرهای مختلف مردم کنارک دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی همچنین گفت: بزودی اداره کل آموزش و پرورش جنوب سیستان و بلوچستان با هدف ارتقای شاخص‌های آموزشی و حل مشکلات این حوزه راه‌اندازی می‌شود تا شاهد تحولات و کیفیت آموزشی باشیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی فدوی زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور