Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در مراسم افتتاحیه‌ی دوره دانش‌افزایی داوران فوتبال استان کرمان که با شرکت ۱۰۰ داور از سراسر استان با حضور هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران فدراسیون، دانیال مرادی مسئول آموزش کمیته داوران فدراسیون، کهوری رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان کرمان و جواهری مدیرعامل باشگاه فرهنگی ـ ورزشی گل گهر در سالن ارشاد سیرجان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: مقدمتان را به شهر سیرجان، قطب جدید فوتبال کشور خوشامد می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از کمیته داوران هیئت فوتبال استان برای برگزاری این دوره‌ی آموزشی قدردانی کرد و به جواهری مدیرعامل گل گهر سیرجان نیز برای میزبانی امروز خسته نباشید گفت و بیان داشت: این مدیرعامل جوان، پرتلاش و موفق گل گهر با درآیتی که دارند، همیشه در مسائل آموزشی یار و یاور هیئت فوتبال استان بوده اند.

قرایی با اعلام اینکه کرمان، پهناورترین استان کشور است، گفت: این استان بین ۱۱ تا ۱۲ درصد از مساحت خاکی کشور را دارد و نمی‌توان آن را به چشم یک استان دید، بلکه سه استان است.

او افزود: استان کرمان با ۲۳ شهرستان، از شمالی‌ترین نقطه‌ی آن که انار است، تا جنوبی‌ترین که قلعه گنج است، نزدیک به ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر فاصله دارد و این می‌طلبد تا نگاه ویژه‌ای به این استان شود.

قرایی به دوره‌ی دانش افزایی امروز اشاره و تصریح کرد: امروز داورانی که با شوق زیاد حضور یافته اند، از ۵۰۰، ۶۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر آمده اند، طوری که برخی از دیشب خودشان را به اینجا رسانده اند و برخی دیگر از ساعت ۴ بامداد امروز حرکت کرده اند، پس باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم.

او خطاب به رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال بیان داشت: شما خودتان شهرستانی هستید و امروز درد شهرستانی‌ها را می‌دانید و می‌بینید با چه مشتقتی تمرین می‌کنند.

قرایی گفت: اعتقاد دارم داور باید داوریش را در زمین کند و خودش را در زمین نشان دهد تا بتواند نمره‌ی خوبی بگیرد و به نتایج بالا برسد، اما امروز حرف این بچه‌ها این است به ما میدان دهید تا بتوانیم خودمان را نشان دهیم.

او افزود: امروز شاید این‌ها در استان داوری کنند، اما این مهم است که بتوانند در کشور هم داوری کنند.

قرایی از ممبینی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خواست: با توجه به اینکه داوران کرمانی بچه‌های با استعدادی هستند، نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان با اشاره به اینکه این استان ۱۸ تیم در رده‌ی بزرگسالان و ۲۳ تیم در رده‌های سنی در لیگ‌های کشوری دارد، گفت: کرمان بعد از خوزستان دومین استان کشور است که بیشتر تیم‌ها را در لیگ‌های کشوری دارد این در حالیست که استان‌هایی مانند تهران، آذربایجان شرقی، غربی، خراسان و اصفهان (چه فوتبال و چه فوتسال) این تعداد تیم ندارند.

قرایی این تعداد تیم را با وجود این مشکلات اقتصادی، بی نظیر دانست و افزود: داوریمان هم باید متناسب با تیم هایمان رشد کند و بالا بیاید.

او با بیان اینکه امسال گل گهر با آمدن به لیگ برتر عزت را به فوتبال استان هدیه داد و آرمان گهر نیز با صعود به لیگ یک نشان داد که استان کرمان پتانسیل بسیار زیادی دارد، ابراز امیدواری کرد: امسال مس کرمان هم بتواند به لیگ برتر صعود کند و کلکسیون افتخارات فوتبال این استان تکمیل شود.

قرایی به بحث فوتبال بانوان اشاره و تصریح کرد: ما در بحث ورزش فوتبال بانوان در کشور آقایی می‌کنیم، طوری که شهرداری بم مقام اول و شهرداری سیرجان رتبه‌ی دوم لیگ برتر را به خود اختصاص داده است.

او بیان داشت: در فوتسال بانوان نیز سال گذشته چهار تیمی که به مرحله‌ی نیمه نهایی راه یافتند، دو تیمش از استان کرمان بودند، بدین ترتیب مس رفسنجان دوم و دختران مس کویر کرمان چهارم شدند.

قرایی گفت: با توجه به اینکه فوتبال استان کرمان پتانسیل بسیار بالایی دارد، خواهش می‌کنیم نگاهتان به استان کرمان نگاهی ویژه‌ای باشد.

او از رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خواست: به داوران کرمانی میدان دهد تا سال آینده کوبل داوری این استان در لیگ برتر از یکی به دو تا افزایش شود، همچنین به کوبل فعلی داوری کرمان (مهدوی، سلطانی و آشورماهانی) در رقابت‌های لیگ‌های یک، دو و برتر با توجه به پتانسیل شان، بازی‌های مهمتری برای قضاوت محول شود.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان با ابراز خرسندی از حضور ۵ داور از استان کرمان در لیگ یک طی امسال ابراز امیدواری کرد: به این داوران از سوی فدراسیون توجه ویژه‌ای شود.

قرایی خطاب به رئیس کمیته داوران فدراسیون، کهوری رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان کرمان را یک نخبه‌ی داوری در کشور دانست و افزود: وی علاوه بر بحث فنی انسانی اخلاق مدار، متواضع و فروتن است که توقع داریم با توجه به نگاه شما شهرستان ها، از حضور وی در کمیته داوران فدراسیون فوتبال بهره‌مند شوید چرا که لیاقتش را دارند.

او به ارائه‌ی گزارشی از ابتدای حضور یک سال و سه ماهه اش در رأس هیئت فوتبال استان پرداخت و تصریح کرد: توجه به داوران اولویت اصلی ما طی این مدت بوده طوری که تلاش کرده ایم هر کاری در توانمان بوده، انجام شود.

قرایی داوران را یکی از قشر‌های مهم و تأثیر گذار در فوتبال دانست و بیان داشت: اگر ما بتوانیم به داورانمان ارزش و بها دهیم، شأن و منزلتشان را رعایت کنیم، و برایشان ارزش قائل شویم، مطمئناً روز‌های خوبی در پیش روی داوری استان کرمان خواهد بود.

وی به برنامه‌ی امروز اشاره کرد و گفت: علاوه بر دوره‌ی دانش افزایی، رونمایی از لباس داوران هیئت فوتبال استان کرمان را در پیش داریم که بدین ترتیب داوران این استان برای قضاوت‌های سطح استان، صاحب لباس متحدالشکل می‌شوند.

انتهای پیام/ب

دوره دانش‌افزایی داوران فوتبال استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی

جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی

دیگر خبرها

  • جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • هوادار خاطی سپاهان نقره داغ شد
  • پیرمرد هتاک اصفهانی حکم محرومیت ۱۰ ساله گرفت