Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:20:21 GMT

آغاز حرکت گریس 1 به سوی آب‌های آزاد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۵۴۱۲

آغاز حرکت گریس 1 به سوی آب‌های آزاد

نفتکش ایرانی گریس 1 پس از اخذ مجوز آزادی، حرکت خود را به سوی آب‌های آزاد آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ابرنفتکش ایرانی گریس 1 که توسط دولت جبل‌الطارق توقیف شده بود، حرکت خود را به سوی آب‌های آزاد آغاز کرده است.

غروب پنجشنبه (۲۴ مرداد) به وقت ایران، قاضی دیوان عالی جبل‌الطارق با بیان اینکه درخواست آمریکا برای توقیف کشتی به دست دادگاه نرسیده، اعلام کرد که مجوز آزادی کشتی گریس ۱ را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خبرگزاری هند اعلام کرد که تمامی ۲۴ خدمه هندی کشتی گریس ۱ آزاد شده‌اند.

نیروی دریایی انگلیس روز چهارم ژوئیه، یعنی بیش از یک ماه پیش این نفتکش حامل نفت ایران را با ادعای اینکه به مقصد سوریه در حرکت بوده در منطقه جبل‌الطارق توقیف کرد که با انتقاد شدید ایران مواجه شد.

محمدجواد ظریف پس از خبر آزادی نفتکش گریس ۱، در توئیتر نوشته بود: آمریکا که در تحقق اهدافش از طریق تروریسم اقتصادی از جمله با محروم کردن بیماران سرطانی از دارو، شکست خورده است، از نظام قضایی سوء استفاده کرده تا به اموال ما در آب‌های آزاد دستبرد بزند. این تلاش برای دزدی دریایی، نشانگر بی‌اعتنایی دولت ترامپ به قوانین است.

وی در توییت دیگری با اشاره به نکات کلیدی یادداشت سفارت ایران در لندن نوشت: در یادداشت سفارت‌مان در لندن به وزارت امور خارجه انگلیس به توقیف نامشروع ابرنفتکش اعتراض، بیانیه‌های عمومی‌مان نسبت به مقصد این کشتی تکرار و شفاف‌سازی شده که تحریم‌های اتحادیه اروپا به ایران اطلاق نمی‌شود (موضع اکثر اروپایی‌ها نیز همین است).  چیزی این حقیقت را تغییر نمی‌دهد که توقیف این نفتکش صد درصد نامشروع بوده است.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلیس نیز در واکنش به این خبر در توییتی نوشت: لحظاتی پیش با تصمیم مقامات جبل الطارق و تایید دادگاه، نفتکش حامل نفت ایران از توقیف غیرقانونی آزاد گردید. کشورمان در تمامی۴۰ روز گذشته با مشارکت نهادهای ذیربط داخلی تحت مدیریت وزارت خارجه گفتگوهای مستمری در سطح سیاسی، حقوقی و فنی با طرف انگلیسی برای رفع این اقدام غیرقانونی انجام داد. آمریکا با تلاش‌های مذبوحانه آخرین لحظه خود قصد داشت مانع رفع توقیف نفتکش شود که با شکست تحقیرآمیزی مواجه شد. با تلاش‌های روزهای گذشته تمام مقدمات و تمهیدات فنی لازم برای حرکت نفتکش به دریای آزاد نیز تامین شده است و کشتی بزودی منطقه جبل‌الطارق را ترک خواهد کرد.

وزارت امور خارجه انگیس در پی آزاد شدن این نفتکش در بیانیه‌ای نوشت: انگلیس نتیجه اقدامات و فرایندهای قانونی مقامات جبل‌الطارق که برای جلوگیری از رسیدن محموله این کشتی به سوریه در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه اتخاذ کرده را در نظر دارد.

در ادامه بیانیه آمده است: ما در نظر داریم که دولت جبل‌الطارق از ایران ضمانت گرفته که کشتی گریس ۱ به سوی سوریه حرکت نکند. ایران باید به ضمانتی که داده پایبند بماند. ما یه گوشه نمی‌ایستیم و نمی‌گذاریم که ایران یا هرکشور دیگری تحریم‌های حیاتی اتحادیه اروپا علیه کشوری که از سلاح‌های شیمیایی عیله مردم خودش استفاده کرده را دور بزند.

وزارت خارجه انگلیس در آخر نوشت: هیچ‌گونه قیاس یا شباهتی میان حملات و توقیف غیرقانونی و غیرقابل قبول کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز توسط ایران و اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توسط دولت جبل‌الطارق وجود ندارد. به آزادی کشتیرانی و تجارت دریایی باید احترام گذاشته شود و قوانین بین‌المللی باید حفظ گردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نفتکش گریس 1 آزادی گریس 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت تیم کشتی قوچان لاک‌پشتی است

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مهدی علیزاده رئیس هیأت کشتی شهرستان قوچان در مراسم استقبال از امیرعلی شمشیری کشتی‌گیر نونهال قوچانی که در مسابقات کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور به مقام نایب قهرمانی دست یافت، گفت: حرکت تیم کشتی قوچان رو به جلو اما متأسفانه لاک‌پشتی است؛ با برنامه‌ریزی امیدواریم در سال‌های آینده روند این ورزش بهتر شود.

همچنین مربی تیم کشتی نونهالان خراسان رضوی و پدر این کشتی‌گیر عنوان کرد: در حال حاضر مسئولان و هیأت کشتی در شهرستان قوچان هیچ حمایتی از این قهرمان ورزشی نمی‌کنند.

حسین شمشیری افزود: امیرعلی شمشیری کشتی‌گیر نونهال قوچانی با هزینه شخصی و کمک مالی شخصی پیشکسوت کشتی ناصر امیدوار به مسابقات اعزام شده است.

امیرعلی شمشیری کشتی‌گیر نونهال قوچانی وزن ۵۷ کیلوگرم با کسب رتبه نایب قهرمانی در این دوره از مسابقات طلسم ۲۰ ساله راهیابی نونهالان قوچانی به اردوی تیم ملی را شکست.

رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و تیم خراسان رضوی با کسب ۱۴۵ امتیاز در رده سوم جای گرفت.

این مراسم استقبال که به صورت خودجوش و توسط علاقه‌مندان به ورزش کشتی و پیشکسوتان این رشته پهلوانی برنامه‌ریزی شده بود، در غیاب مسئولان ارشد و ریاست اداره تربیت‌بدنی شهرستان قوچان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • حرکت تیم کشتی قوچان لاک‌پشتی است
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی با قوه قضاییه است