Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@16:21:07 GMT

منطقه به حضور قدرت‌های خارجی نیاز ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۵۴۷۵

منطقه به حضور قدرت‌های خارجی نیاز ندارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت تأکید کرد که از دیدگاه ایران کشور‌های منطقه قادر هستند امنیت این منطقه حساس را بدون نیاز به هیچ گونه دخالت خارجی تأمین کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت با اشاره به اینکه کشور‌های منطقه قادر به تأمین امنیت این منطقه حساس بدون نیاز به دخالت خارجی هستند، تأکید کرد که «این منطقه به وجود قدرت‌های خارجی نیازی ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی در مصاحبه با روزنامه «الجریده» کویت افزود که این نخستین بار نیست که ایران بر علاقه‌مندی خود برای همکاری و ائتلاف با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس تأکید می‌کند و پیش از این نیز «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران پیشنهاد امضای پیمان عدم تعرض با کشور‌های منطقه و نیز پیشنهاد تقویت گفتگو‌های منطقه‌ای در چارچوب سیاسی و امنیتی را مطرح کرد.

وی تصریح کرد که سیاست اصولی ایران بر محور ارتباطات سازنده با کشور‌های همسایه و تمرکز بر حسن همجواری و تقویت ارکان اعتمادسازی و تقویت نقاط مشترک بین این کشور‌ها متمرکز است.

سفیر ایران در کویت همچنین گفت: «کشور‌های بزرگی که حریم ما را نقض می‌کنند قبل از هر چیزی به فکر تقویت منافع خود هستند و برای ایحاد تفرقه و بزرگنمایی اختلافات بین کشور‌های همسایه مسلمان و ترساندن آن‌ها از یکدیگر تلاش می‌کنند.»

ایرانی اشاره کرد که بازی خطرناک مقامات آمریکا به ویژه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایران نیز در این چارچوب است و آن‌ها [در ظاهر]برای ایجاد ائتلافی به منظور تضمین دریانوردی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز تلاش می‌کنند، اما هدف واقعی آن‌ها ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه به خصوص با ملحق شدن رژیم صهیونیستی به این ائتلاف است.

سفیر ایران در کویت در ادامه تصریح کرد که کشور‌های همسایه به خصوص معنای حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و نقش آن در ایجاد تنش را درک می‌کنند اگر چه این رژیم از تضمین امنیت خود عاجز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد ایرانی خلیج فارس امنیت خلیج فارس تنگه هرمز جنگ افروزی آمریکا ائتلاف دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد