Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر دومین جشنواره خربزه گرگاب با حضور گسترده شهروندان و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

این جشنواره با حضور استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نماینده مردم شهرستان شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

غرفه‌هایی از خربزه‌های مختلف، صنایع دستی هنرمندان گرگابی و همچنین برگزاری قسمت‌هایی محتلف با حضور هنرمندان استان جزء برنامه‌های اجرایی این جشنواره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جشنواره 2 روزه رونمایی از «تمبر دومین جشنواره خربزه گرگاب» و کتاب «خربزه گرگاب» به نویسندگی حاج علی شاه‌نظری انجام شد.

عباس رضایی استاندار اصفهان ضمن تقدیر از تلاش کشاورزان گفت: اگر امروز شاهد برپایی چنین جشنواره‌ای هستیم جزء الطاف الهی است و نعمت باران باعث شد پس از ۱۲ سال این استان دوباره سبز شود.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده موفق شدیم ۳۵۰ میلیون مترمکعب از وزارت نیرو آب دریافت کنیم که همه قسمت‌های استان از آن بهره ببرند و در این راه از مردم شریف استان درخواست می‌کنیم تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

کشاورزان گرگاب معلمان کشاورزی برای کشور هستند
 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه  در مجلس شورای اسلامی در سخنان خود به شادی شهروندان اشاره کرد و گفت: این شادی مربوط به تصمیم درستی است که شما استاندار محترم در خصوص رها سازی آب اعمال کرده اید.

وی تأکید کرد: لازم است راهکار‌هایی را برای تأمین آب کشاورزی بررسی کنیم، مردم این شهر معلمان کشاورزی در کشور هستند و باید کشت خربزه خود را انجام دهند.

حاجی از دیگر مشکل مردم شهرستان سخن گفت و افزود: در خصوص حق آبه کشاورزان شفاف سازی کنید که اگر مردم این منطقه از استان سهمی را دریافت می‌کنند سایر کشاورزان استان اعتراضی در این رابطه نداشته باشند.

 مرتضی کشانی رئیس شورای اسلامی شهر نیز برخی مطالب در خصوص شرایط کشاورزی این شهر عنوان کرد و گفت: گرگاب پایتخت خربزه ایران است و آبیاری این خربزه‌ها از پساب نبوده و از چاه‌های عمیق و یا سرچشمه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر کشاورزان این شهر آبیاری مزارع خود را به تحت فشار تغییر داده اند که صرفه جویی بسیار بالایی را در پی داشته است.

پعلی عسکری شهردار گرگاب با بیان اینکه در حال حاضر میزبان ۱۵ هزار نفر مهمان از سراسر کشور هستیم گفت: در دومین جشنواره خربزه گرگاب با حدود ۱۰ تن از انواع خربزه از حاضرین در جشن پذیرایی شد تا با طعم شیرین این خربزه‌ها آشنا شوند.

وی افزود: محصولات خربزه گرگاب به لحاظ کیفیت بالا به کشور‌هایی همچون آلمان، روسیه، انگلیس و اروپا صادر می‌شود.

شهرستان شاهین شهر قابلیت‌های کشاورزی بالایی دارد

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن معرفی کردن شهر گرگاب به عنوان شهری تاریخی و مذهبی در شهرستان گفت: علی رغم این که در  این شهرستان را با نام شهرستانی صنعتی می‌شناسند، اما قابلیت‌های کشاورزی بالایی نیز دارد و یکی از محصولات اصیل و ریشه دار در سیفی جات خربزه است با کشت بیش از یک هزار هکتار به شهر گرگاب تعلق دارد.

وی تصریح کرد: انواع مختلف خربزه و شیرینی این محصول باعث برند شدن شهر گرگاب شده است که در عوامل مختلف و معرفی ظرفیت‌های دیگر بسیار تأثیر گذار است.

برگزاری تئاتر، موسیقی و حرکات نمایشی ورزشی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود که با استقبال خوب حاضران روبرو شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالای ۱۰ همت از گندمکاران خریداری شده که به دلیل افزایش دما و شرایط بارندگی، رشد فیزیولوژی گیاه بالا رفته است که این امر در کنار افزایش عملکرد در واحد سطح موجب شده تا میزان خرید نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد یابد.

به گفته او، علی رغم گذشت یک ماه از فصل برداشت، هنوز ریالی بابت مطالبات به حساب گندمکاران واریز نشده است و کماکان افق روشنی پیش رو نیست.

ایمانی ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به دلسردی و نگرانی گندمکاران و ورود دلالان به عرصه خرید شده است که انتظار می رود ردیف اعتباری که در بودجه دیده شده به نقدینگی تبدیل شود و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه به پیک برداشت گندم رسیده ایم، افزود: هم اکنون برداشت گندم از استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان و ایلام در حال انجام است، از این رو دولت باید به فکر تامین منابع باشد تا همانند سال گذشته مطالبات کشاورزان با تاخیر ۴ تا ۵ ماهه پرداخت نشود.

به گفته او، با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های پیش رو برآورد می شود که تولید گندم به بالای ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن و خرید تضمینی به ۱۱ میلیون تن برسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر مصوبه شورا در ۲۲ شهریور نرخ هرکیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که کشاورزان به امید آن اقدام به کشت کردند، درحالیکه بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز سال زراعی وزیر جهاد نرخ را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ابلاغ کرد. از این رو بنیاد ملی گندمکاران طی نامه ای به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار اصلاح قیمت یا تغییر نرخ در قالب جایزه تحویل است تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او گفت: با توجه به آنکه ۲ نفز از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر در جلسه شورا حضور دارند و رئیس کمیسیون کشاورزی هم نرخ ۱۹ هزارو ۵۰۰ تومان را قبل از ابلاغ نرخ توسط وزیر جهاد در رسانه ها اعلام کردند، لذا انتظار می رود که به عنوان بخش نظارتی به این موضوع ورود کنند و هرچه سریع تر مشکل گندمکاران را مرتفع نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس