Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملیحه لودهی روز جمعه پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با درخواست چین و پاکستان درباره اختلاف بر سر جامو و کشمیر با هند برگزار شد، این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وی افزود: پاکستان از نشست شورای امنیت درباره جامو و کشمیر استقبال می کند. این نشست به درخواست وزیر خارجه کشور ما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد ادامه داد: "صدای مردم سرزمین اشغال شده کشمیر امروز در عالی ترین نشست دیپلماتیک جهانی شنیده شد. آنها تنها نیستند،صدای آنها باید شنیده شود، سختی های مردم، اشغالگری و پیامدهای این اشغال باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد شنیده شود".

لودهی با بیان اینکه طرف هندی بسیار تلاش کرده تا این نشست برگزار نشود، گفت: "همه 15 عضو برای برگزاری جلسه شورای امنیت، موافقت و بار دیگر بر قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جامو و کشمیر اشغالی تاکید کردند".

وی ادامه داد: ما برای حل مسالمت آمیز اختلاف جامو و کشمیر آماده هستیم.  نشست امروز مشخص کرد که جامو و کشمیر یک مساله داخلی هند محسوب نمی شود. امروز همه جهان درباره اشغال و شرایط این منطقه صحبت می‌کنند و همانگونه که نماینده چین تاکید کرد مساله نقض حقوق بشر و شرایط انسانی در آنجا نباید بدون مجازات باقی بماند.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در صحبت تلفنی که امروز با وزیر خارجه پاکستان داشتم، درخواست برای برگزاری نشست شورای امنیت، نخستین گام به نیابت از مردم جامو و کشمیر است و آخرین آن نخواهد بود.

لودهی خاطرنشان کرد: ممکن است مردم جامو و کشمیر در محاصره باشند و صدای آنها در خانه‌ها و سرزمینشان شنیده نشود، اما امروز صدای آنها در سازمان ملل شنیده شد و باید ادامه یابد.

وی تاکید کرد: پاکستان همواره با پشتیبانی کامل دیپلماتیک و سیاسی در کنار آنها ایستاده است، امروز پس از 50 سال، مساله جامو و کشمیر در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شد.   

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری سوپر لیگ کاراته با تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار مهر، سالن شهید افراسیابی تهران بعد از گذشت ۸۴ روز از برگزاری هفته نخست رقابت‌های سوپر لیگ کاراته باشگاههای کشور، شاهد برگزاری هفته دوم این رقابت بود. در این هفته تنها چهار دیدار برگزار شد که دانشگاه آزاد با دو پیروزی برابر پاس فراجا و توسعه نیشکر خوزستان جایگاه خود را با ۱۲ امتیاز از چهار بازی در صدر جدول تثبیت کرد.

شاگردان احمد صافی در مهمترین بازی این هفته برابر پاس فراجا به برتری ۱۹ بر ۹ دست پیدا کردند تا سه امتیاز مهم این مبارزه را به حساب خود واریز کنند. علی زند در کاتای انفرادی، ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فراز مهر در کاتای تیمی، علی مسکین، عبدالله ولدی، امیرحسین فداکار و ابراهیم حسن بیگی هم در کومیته انفرادی برای دانشگاه آزاد به پیروزی دست پیدا کردند. سهراب یاراحمدی، علی رحیمی و محمد مهدی مهاجری هم مردان پیروز شاگردان علی کتیرایی در تیم پاس فراجا بودند.

پاس فراجا بعد این دیدار آوای رزم را شکست داد ولی در مبارزه سوم نتیجه را بیمه تعاون واگذار کرد. محمد صدرا شیدزی، سهند اسلامی و مهدی حق نظری در کاتای تیمی و انفرادی، بهنام دهقان، مرتضی کریمی، علیرضا حیدری، محسن صفرنژاد، محمدرضا گیلانپور و صالح اباذری هم در کومیته مردان پیروز مدافع عنوان قهرمانی در تیم بیمه تعاون بودند.

در جدول رده بندی بعد از دانشگاه آزاد، پاس فراجا با ۹ امتیاز از ۵ مسابقه دوم است و بیمه تعاون هم با ۶ امتیاز از دو مبارزه سوم است.

کد خبر 6094681

دیگر خبرها

  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • پیگیری سوپر لیگ کاراته با تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود