Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@20:15:48 GMT

احتمال تعویق حرکت نفتکش گریس-۱ تا روز یکشنبه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۶۳۲۲

احتمال تعویق حرکت نفتکش گریس-۱ تا روز یکشنبه

  رویداد۲۴ با توجه به تغییر خدمه نفتکش ایرانی گریس-۱ (آدریان دریا) که روز گذشته به حکم دادگاه عالی جبل‌الطارق رفع توقیف شد، احتمال به تعویق افتادن حرکت این کشتی تا روز یکشنبه وجود دارد.

یک منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود به پایگاه خبری گیبرالتار کرونیکل گفته است: «با توجه به اینکه که کاپیتان و پنج تن از خدمه نفتکش ایرانی گریس-۱ تغییر کرده‌اند و نفرات جایگزین روز یکشنبه وارد جبل‌الطارق خواهند شد، حرکت این نفتکش زودتر از روز یکشنبه غیرمحتمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اظهارات این منبع ناشناس تاکنون از سوی هیچ مرجع رسمی شامل دولت محلی جبل‌الطارق، سازمان بنادر و دریانوردی ایران و یا شرکت مالک نفتکش گریس-۱ (آدریان دریا) تأیید نشده است.

نفتکش گریس-۱ که امروز جمعه سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام آن به «آدریان دریا» خبر داد، حدود ۴۰ روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناور‌های نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

در پی توقیف نفتکش گریس‌ــ‌۱ برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است، اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تأکید کرد که نفتکش گریس ــ‌۱ تنها حامل نفت خام بوده است.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه ۱۴ تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به‌مدت ۱۴ روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید ۳۰ روزه توقیف نفتکش گریس ــ‌۱ داد.

سرانجام پنجشنبه بیست و چهارم مرداد، دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشار‌ها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس-۱ (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

بعد از ظهر امروز جمعه خبرنگار رویترز در جبل‌الطارق گزارش داد که نفتکش گریس-۱ به حرکت درآمده و آماده عزیمت به سمت مقصد خود است؛ اما اطلاعات درج شده در پایگاه دریانوردی Vesselfinder نشان می‌دهد که سرعت نفتکش آدریان دریا در لحظه ارسال خبر تنها ۰.۴ نات (حالتی نزدیک به توقف) است. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 توقیف نفتکش ایرانی توقیف نفتکش گریس1 نفتکش گریس1 خدمه نفتکش ایرانی گریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • خط و نشان فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها/ احتمال تعویق لیگ آینده
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • تعویق مسابقات بوکس نونهالان
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد