Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر مصاحب عصر جمعه در  آیین گشایش دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور در تویسرکان اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ۲ مدل توسعه ای را در کشور پیگیری می کند.

وی افزود: این مدل ها شامل نظام مبادلات پیمانکاری است که در ۲ سال گذشته پیاده سازی شده و خوشه های صنعتی که بیش از یک دهه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره خوشه مبل و منبت بیان کرد: طرح توسعه خوشه از سال ۹۵ آغاز شده و در کنار کشمش ملایر تا سال ۹۸ ادامه دارد و بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته ۱۲ نوع خوشه و ۴۵ کسب و کار شناسایی شدند.

مصاحب با بیان اینکه چهار خوشه به پایان رسیده و ۲ خوشه در دست اجرا داریم گفت: یکی از گلوگاه هایی که به عنوان نقطه فشار وجود داشت بحث رنگ بود که این انحصار شکنی با کمک شرکت استانی ما و همکاری واحدهای تولیدی صورت گرفت و در منطقه ای در گنبد همدان رنگ مورد نیاز تامین می شود.

وی ادامه داد: «رویه کوبی» از دیگر نقاط فشار در خوشه مبل و منبت بود که ۵۰ دوره آموزشی در این زمینه برگزار شد و هم اینک مواد اولیه مورد نیاز از استان یزد تامین می شود.

مصاحب افزایش واحدها از ۲ هزار به ۲ هزار و ۳۵۰ در طول اجرای طرح و میزان اشتغال ایجاد شده از سه هزار به سه هزار و ۶۰۰ تن را از توفیقات خوشه مبل و منبت برشمرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با دایر شدن این نمایشگاه امروز شاهد تحقق یکی مطالبات به حق مردم تویسرکان و روستای اشترمل که مهد «گل ریز» منبت است هستیم.

محمد مهدی مفتح افزود: تویسرکان مهد منبت بوده و از یکصد سال گذشته تاکنون در منبت جایگاه ویژه دارد به گونه ای که اساتید در حوزه مبل و منبت تویسرکان  فعال هستند که شهره جهانی دارند.

وی با بیان اینکه منبت «گل ریز» ثبت ملی شده است از متولیان خواست برای ثبت جهانی منبت «گل ریز» تویسرکان اقدام کنند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه و انتخاب این عنوان زمینه مناسبی برای رشد حرفه مبل و منبت در بین مردم این منطقه است. 
۷۵۲۶/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تویسرکان مبل سازی وزیر صمت صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین