Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش ‌روز گذشته، 25 مردادماه در روستای گشت سراوان از خداحافظی دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان با مدارس خشت و گلی خبر داد.

وی که به منظور افتتاح چندین پروژه به سیستان‌وبلوچستان سفر کرده بود، در بازدید از مدارس منطقه بلوچستان گفت: تا پایان آبان‌ماه جشن خداحافظی با 170 مدرسه خشت و گلی در استان برگزار می‌شود و دیگر هیچ مدرسه غیراستانداردی در این استان نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ابتدای مهرماه نیز 500 کلاس درس جدید آماده پذیرایی از دانش‌آموزان این استان خواهد بود، افزود: طرح حذف مدارس خشتی و گلی در تمامی کشور تا اول مهر و در سیستان‌وبلوچستان تا پایان آبان‌ماه اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: ساختار آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی منطقه و فاصله طولانی شهرها به دو اداره‌کل آموزش و پرورش تبدیل می‌شود؛ این اقدام برای سهولت خدمات اداری و ارتقاء تحصیلی انجام و ارائه خدمات بهتر می‌شود.

حسینی با اشاره به جذب نیروهای خرید خدماتی، بیان کرد: 2 هزار نیروی انسانی علاوه بر نیروهای معمولی به استان سیستان‌وبلوچستان اختصاص یافته و پنج‌هزار نیروی خرید خدماتی نیز تا اول مهرماه جذب خواهند شد.

وی از راه‌اندازی مدارس سمپاد مرکز استعدادهای درخشان در بلوچستان خبر داد و گفت: تجهیز مدارس به لوازم برودتی، راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی و تقویت روستا مرکزی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در این منطقه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کتاب ها با توجه به محرومیت‌های سیستان‌وبلوچستان رایگان است، اظهار کرد: برای تجهیزات مدارس و رفع مشکلات آن‌ها هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا وزیر آموزش و پرورش مدارس خشت و گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل هواشناسی استان گفت: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۱.۸ میلی متر بوده که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره است.

حیدری افزود: همچنین میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.
وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش بینی شده است.
حیدری ادامه داد: استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی است و این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش می‌دهد، همچنین با توجه به ادامه دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
وی در ادامه افزود: میانگین دمای استان تا خرداد ماه ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان یک تا دو درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال