Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@09:33:17 GMT

علل اصلی«ریزش مو» چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۸۱۹۸

علل اصلی«ریزش مو» چیست؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست ، درباره «علل ریزش مو در زنان و مردان»، اظهار داشت: ریزش مو علت‌های مختلفی دارد و در درمان آن مهمترین نکته این است که علت ریزش مو مشخص شود. 

وی ادامه داد: شایع‌ترین علت ریزش مو در دنیا ریزش موی ارثی است که در زنان و مردان به وفور اتفاق می‌افتد و این اتفاق ممکن است از سن 20 سالگی یا حتی سنین پایین‌تر از آن شروع شده و تا سن 60 تا 70 سالگیادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این متخصص پوست اضافه کرد: اینکه بگوییم ریزش موی ارثی فقط تا 30 سالگی است و بعد از آن قطع می‌شود یا اینکه بگوییم ریزش مو فقط در مردان است،، هرگز چنین چیزی درست نیست. 

احسانی با اشاره به علل ریزش مو، خاطرنشان کرد: علت‌های ریزش مو می‌تواند ریزش موی سکه‌ای باشد یا ریزش مو ناشی از مصرف داروهاست؛ چرا که بسیاری از داروها می‌توانند ریزش مو را ایجاد کنند؛ مانند داروهای قلبی، فشار خون و اعصاب. 
وی متذکر شد: تمام کم‌خونی‌های فقر آهن، B12 و اسیدفولیک نیز می‌توانند ایجاد کننده ریزش مو باشند؛ ضمن اینکه ریزش مو می‌تواند ناشی از بیماری‌های کبدی و داخلی بوده یا بعد از زایمان صورت گیرد. 

این متخصص پوست ادامه داد: ریزش مو می‌تواند ناشی از مصرف داروهای شیمی درمانی و پرکاری یا کم‌کاری تیروئید باشد، یا می‌تواند ناشی از یک عمل جراحی و  کاهش وزن باشد؛ مثلا فردی که امروز جراحی آپاندیس انجام می‌دهد، ممکن است 3 تا 4 ماه بعد دچار ریزش مو شود.

احسانی بیان داشت: اگر علت ریزش مو را پیدا نکنیم، می‌توانیم با بررسی آزمایشگاهی علت را پیدا کنیم؛ چرا که درمان هر نوع از انواع ریزش مو متفاوت است؛ اینکه یک محلول را برای تمام افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند تجویز کنیم صحیح نیست و باید براساس علت درست ریزش مو درمان صورت گیرد. 

این متخصص پوست بیان کرد: درمان ریزش مو باید براساس علت آن صورت گیرد و تا علت آن به درستی مشخص نشود، درمان‌ها نمی‌تواند موثر باشد و مصرف مکمل‌ها و داروها برای مدت طولانی صلاح نیست؛ ضمن اینکه بسیاری اوقات درمان ریزش مو صد درصد نبوده؛ به ویژه آنکه علت ریزش مو ارثی باشد که در این حالت درمان آن نسبی است. 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا درمان قطعی ریزش مو درمان قطعی دارد؟»، خاطرنشان کرد: ریزش مو درمان قطعی دارد اما در نوع ریزش مو ارثی اینطور نیست؛برای مثال اگر علت ریزش مو فردی کم‌خونی است و آن فرد قرص آهن مصرف کند علت کم‌خونی آن درمان می‌شود؛ در نتیجه ریزش مو آن نیز درمان خواهد اما اگر ریزش مو ارثی باشد، درمان قطعی ندارد. 

احسانی با اشاره به نوع ارثی بودن ریزش مو، یادآور شد: ارثی بودن ریزش مو یعنی اینکه پدر، مادر، دایی و عموی فرد ریزش مو داشته باشند و این ریزش در فرد در ناحیه جلو سر و کف سر اتفاق می‌افتد. 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تبلیغ داروهای جلوگیری کننده از ریزش مو صحیح است؟» خاطرنشان کرد: یکسری از این داروها فقط تبلیغ است و علمی نیست. 

این متخصص پوست در پاسخ به این پرسش که «آیا رنگ کردن موی سر باعث ریزش مو می‌شود؟»، گفت: رنگ کردن باعث ریزش مو نمی‌شود؛ مگر اینکه از رنگ زیاد استفاده شود و رنگ کردن بیش از 6 بار در سال، شانه کردن زیاد و به شکل وسواسی شستن و سشوار کردن مو نیز باعث ریزش آن می‌شود.  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بنا‌ها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است.
 محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود:در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد بخش زیادی از بنا‌ها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰ درصد دیده‌اند.
وی افزود:  پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوار‌ها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.
او ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوار‌ها ۵۰ درصد تخریب شده‌اند. همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوار‌ها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شده‌اند.
طهرانی‌مقدم، افزود: برج‌ها و دیوار‌ها و فضا‌های داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بنا‌ها وارد شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.
وی تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بنا‌ها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روز‌های آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • فیلم| لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • فیلم/ لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • (ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • محور گنبد- کلاله مسدود شد/ ریزش برف در توسکستان
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ