Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: حوزه ایمنی راه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پیگیری می شود ولی پلیس راه هم مشکلات راه ها را شناسایی و به راهداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دفتر فنی استانداری، اداره کل راه شهرسازی و دادگستری منتقل می کند.

وی افزود: پلیس راه تمام نواقص و معایبی که در سطح محورهای مواصلاتی وجود دارد را روزانه رصد و به صورت شفاهی و مکتوب به اداره کل راهداری ارسال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدی با بیان این که در گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه وجود داشته و تنها ۱۷۰ کیلومتر آن روشنایی دارد، تصریح کرد: این عدم روشنایی راه ها در بسیاری از موارد حادثه ساز است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد راه های گلستان محورهای فرعی و روستایی بوده که علیرغم تلاش دستگاه های مربوطه بیشتر آن ها فاقد ایمنی لازم است.

رئیس پلیس راه گلستان اظهارکرد: ۱۰ پاسگاه پلیس راه در سطح استان داریم که هر کدام تمام راه ها موجود در حوزه استحفاظی خود را پوشش می دهند.

وی گفت: ۶۰ درصد تصادفات کشور در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد و پلیس راه در این محدوده از تجهیزات الکترونیکی بیشتری استفاده می کند.

عبدی بیان کرد: استفاده از تیم های محسوس و نامحسوس بیشتری در این موقعیت ها، پررنگ کردن تابلوها، استفاده از ظرفیت راهبران محله، استفاده از دوربین های ثبت تخلفات جاده ای و غیره از جمله راهکارها برای کاهش آمار تصادفات در این نقاط است.

رئیس پلیس راه گلستان با بیان این که ۱۲۳ نقطه پرتصادف در استان وجود دارد که ۴۸ نقطه آن آشکارسازی شده است، اضافه کرد: در سال گذشته در کمیسیون ایمنی راه های استان مصوب شد که ۲۰ بریدگی به دوربرگردان ایمن تبدیل شود که ساخت ۱۰ دوربرگردان به عهده راهداری و مابقی به عهده سرکت ساخت راه ها گذاشته شد.

وی در خصوص محور خوش ییلاق گفت: این محور یکی از محورهای ترانزیتی ما بوده و مکاتبات زیادی برای بهسازی آن داشته و پیمانکار چندین سال است که در آن جا مشغول به کار است؛ ولی باید سرعت کار بالا برود تا ایمنی کامل محقق شود.

عبدی در خصوص آمار ترددهای جاده های استان گفت: در چهار ماهه اول امسال ۵۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۵۱ تردد در جاده ها ثبت شده که هشت درصد آن متعلق به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی توضیح داد که در مدت مشابه سال قبل، ۵۷ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۶ تردد ثبت شده بود که ۸.۷ درصد آن تردد وسایل نقلیه سنگین را شامل می شود.

کد خبر 4694069

منبع: مهر

کلیدواژه: علی عبدی پلیس راه گرگان روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی

ذوقی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد گفت: تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۲ در استان آذربایجان شرقی که به ۶۳.۹ درصد رسید در فروردین ماه ۱۴۰۳ به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافت.

 ذوقی اظهار کرد: نتایج حاصل از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده حاکی از آن است که خانوار‌های آذربایجان شرقی سال جدید را با کاهش تورم آغاز کردند.

وی افزود: براساس این شاخص خانوار‌های استان در فرودین ماه ۱۴۰۳ به طور میانگین حدود ۲۹.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کردند.

ذوقی با بیان اینکه تورم ماهانه خانوار‌های استان نشان دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳ تورم ماهانه خانوار‌های استان برابر ۲.۹ درصد بود که در مقام مقایسه با اسفند ماه سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش داشت که به نظر می‌رسد به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید نوروز و تغییر در سطح ارائه خدمات و کالا‌ها باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر