Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تیم شطرنج دانش آموزی رفسنجان که به نمایندگی از استان کرمان به مسابقات کشوری مقطع متوسطه اول به شهر رامسر اعزام شده بود، موفق به کسب مدال نقره انفرادی در بخش شطرنج برق آسا شد.
ماشالله میرزاحسینی افزود: حامد بهروزی مقدم در این مسابقات توانست در بین ۱۲۸ نفر از دانش آموزان سراسر کشور، به مقام دوم و نایب قهرمانی بخش برق آسا این دوره از مسابقات شطرنج دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شطرنج، تقابل دو اندیشه و هوش است که به نوعی با مهره هایی که در اختیار دارند با یکدیگر وارد جنگ می شود که گاهی برد یک نفر می انجامد و گاهی هم دو نفر تسلیم هنر تفکر یکدیگر می شوند و بازی با تساوی به پایان می رسد. 

قدمت شطرنج را بیش از هزار و ۵۰۰ سال تخمین می زنند و آن را ابداع یونانیان یا بابلی ها و یا مصریان می دانند. اما بیشتر مورخان بر این معتقداند که ریشه ی شطرنج به هندوستان برمی گردد و در زمان ساسانیان از هندوها به ایران گسترش یافته و سپس این بازی جذاب و فکری از طریق ایران به جهان اسلام و اروپا راه پیدا کرده است، اما شیوه نوین این بازی در اصل به قرن نیمه دوم نوزدهم بر می گردد تا جای که در اواخر این قرن و اوایل قرن بیستم فدراسیون جهانی آن هم تاسیس شد.

۳۰۲۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اداره کل آموزش و پرورش استان بازی دانش آموز دانش آموزان هندوستان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فاطمه هاشمی دانش آموز پایه پنجم ابتدایی پاسارگاد در مسابقات دومیدانی رده استانی عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

این ورزشکار دونده، در ماده ۶۰۰ متر در بین ۱۸ شرکت کننده با دریافت حکم قهرمانی و جام مخصوص نایب قهرمانی به مسابقات کشوری این دوره از مسابقات راه یافت.

این رقابت ها با حضور  ورزشکارانی از ۱۵ شهرستان در شیراز برگزار شد .

شهرستان پاسارگاد در شمال فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو