Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شهرضا گفت: بازآفرینی مناطق با بافت فرسوده در شهرضا یک اقدام مشترک بین شهرداری و اداره راه‌ و شهرسازی‌ است که براساس آن محله‌های با بافت فرسوده و حاشیه‌ای بازآفرینی می‌شود. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حبیب قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری با رویکرد احیای سه بافت تاریخی،  ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی  با اخذ اعتباراتی از شرکت بازآفرینی شهری در  شهرضا اجرایی شده است اظهار داشت: بر همین اساس نسبت به درخواست هزار تن قیر برای آسفالت معابر در این مناطق با محوریت اداره کل راه و شهرسازی اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از توافق نهایی، پیمانکار نسبت به ارائه ضمانت‌نامه یک هزار تن به اداره کل راه و شهرسازی اقدام کرده اما در نهایت این میزان به دلیل عدم تخصیص قیر از تهران به حدود 500 تن کاهش یافته و سپس دوباره به میزان 300 تن رسیده است.

شهردار شهرضا با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی به عنوان اجرا کننده با رویکرد انجام عملیات آسفالت در مساحت 100 هزار متر مربع وارد میدان شده و از شهرداری تقاضای مناطق نیازمند عملیات آسفالت را کرده است گفت: با لایحه شهرداری، شورای شهر تصویب کرده است که در خمینی‌آباد، شهرک طالقانی، ترک‌آباد، محله چاووشی، قسمت‌هایی از منوچهرآباد، اسلام‌آباد و جرم‌افشار نیز در این طرح لحاظ شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تنها براساس اولویت نسبت به بسترسازی اقدام کرده و سهمیه و حدنصاب هیچ محله‌ای را تغییر نداده است، بیان کرد: امسال در بودجه‌بندی 540 میلیارد ریالی شهرداری شهرضا ردیفی بالغ بر 65 میلیارد ریال برای آسفالت گذرها و معابر در نظر گرفته شده است.

قاسمی با بیان اینکه میزان بدهی شهرداری شهرضا در بدو مسئولیت بنده در شهرداری شهرضا 380 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: در طول این مدت تعدادی آرای جدید صادر شده است که بر همین اساس میزان بدهی شهرداری شهرضا در حال حاضر حدود 400 میلیارد ریال شده است.

8 میلیارد ریال به طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری خلخال اختصاص یافت40 پروژه بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی در دست اجراستخوزستان| بازآفرینی شهری نیازمند تعامل با دانشگاه و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی اساتید است

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از فضای شهری شهرضا وقف است و اجاره املاک وقفی و پرداخت اجاره به اوقاف نیز به عنوان یکی دیگر از مسائل کنونی شهرداری شهرضا مطرح است، خاطرنشان کرد: به طور مصداقی می‌توان به پارک شهید بهشتی اشاره کرد که شهرداری بابت اجاره هر ماه این مکان رقم 30 میلیون ریال دریافت می‌کند که مجموع اجاره بهای دو ساله آن حدود 720 میلیون ریال می‌شود.

شهردار شهرضا تصریح کرد: برای پارک شهید بهشتی باید برای مدت دو سال 1400 میلیون ریال، یعنی معادل دو برابر اجاره بهای دریافتی از پیمانکار به اداره اوقاف بپردازد که بر همین اساس مقرر شده تمامی املاک و بناهای این چنینی به اداره اوقاف واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه احداث خیابان شهدای منا از اوایل سال 90 مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، افزود: با وجود گذشت سال‌های زیاد از آغاز عملیات اجرای این طرح و افتتاح آن، همچنان شاهد عدم بازگشایی ورودی آن و عدم تملک برخی پلاک‌ها در طول این مسیر هستیم.

قاسمی اظهار داشت: این موضوع به شکل جدی در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار دارد که در روزهای آینده با مالکان این ساختمان‌ها مذاکرات نهایی انجام می‌گیرد و در نهایت رأی کارشناسی نهایی اعلام و اجرایی می‌شود.

وی رسیدگی به وضعیت عمرانی مجتمع تجاری خلیج فارس را یکی از مهم ترین اولویت‌های شهرداری برشمرد و تصریح کرد: به هر حال این پروژه از اوایل دهه 90 آغاز شده و تاکنون بهره‌برداری از آن انجام نگرفته است و برهمین اساس با رویکرد اشتغال‌زایی و بهره‌گیری حداکثری از این فضا در بافت اقتصادی شهر در دو ماه گذشته نشست‌های مکرری با سرمایه‌گذار طرح انجام گرفته و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد حل و فصل مشکلات مختلف این مجموعه باشیم.

شهردار شهرضا گفت: در حال حاضر تعدادی طرح نیمه تمام در نقاط مختلف شهر وجود دارد که به دلیل محدودیت منابع مالی امکان اتمام آنها در سال جاری وجود ندارد ولی به دلیل اهمیت موضوع با اختصاص ردیف‌های اعتباری بخشی از عملیات عمرانی آنها در سال جاری اجرایی می‌شود که شاخص‌ترین آنها شامل سالن مدیریت بحران، آتش‌نشانی سروستان، پروژه فرهنگسرای اسلام آباد و پارک ملت است.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان به کمک مدیریت شهری در این دوره افتخارات زیادی برای شهر اصفهان به ارمغان آورد، به‌طوری که اولین شهری در آتش‌نشانی‌های کشور هستیم کا سال گذشته توانسیم ۱۵ دستاورد هوشمندسازی را بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم مطلبی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اظهار کرد: خوشحال هستم که تمام عمر خدمتم را در سازمانی گذراندم که هر روز صبح دست به دعا برمی‌داشتیم تا بتوانیم برای نجات جان انسان‌ها از جان خود بگذریم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی به کمک مدیریت شهری در این دوره افتخارات زیادی برای شهر اصفهان به ارمغان آورد، گفت: اولین شهری در آتش‌نشانی‌های کشور هستیم که سال گذشته توانستیم ۱۵ دستاورد هوشمندسازی را بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به دستاوردهایی از جمله اولین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا و اولین مرکز سگ‌های زنده‌یاب و مرده‌یاب در شهر اصفهان گفت: در دستیابی به این افتخارات من فقط وسیله بودم و تمام همکارانم همدل و همراه ما را یاری کردند،

مطلبی تاکید کرد: همگرایی از داخل ایستگاه آغاز شد، سند استراتژیک سازمان تدوین و بر اساس آن پیش رفتیم.

کد خبر 747945

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور