Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-اهالی ادبیات در هر کجای جهان که باشند با یکدیگر خویشاوند هستند آنها سعی می کنند تاجهان را زیباتر کنند و انسانهای خوبی بسازند  واز دریچه های مختلفی به جهان نگاه کنند و انسانها و دنیای آنها را به سمت تعالی سوق دهند.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،شاعر و نویسنده برنده جایزه پروین اعتصامی درنشست  انجمن ادبی مهتاب نیشابور اظهارکرد: زیاد بخوانید،هر شب بنویسید ،با قلم خود دوست باشید و خاطرات خود را مکتوب کنید و از کنار آنها ساده نگذرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم اسلامی گفت: اهالی ادبیات در هر کجای جهان که باشند با یکدیگر خویشاوند هستند آنها سعی می کنند تاجهان را زیباتر کنند و انسانهای خوبی بسازند  واز دریچه های مختلفی به جهان نگاه کنند و انسانها و دنیای آنها را به سمت تعالی سوق دهند.

وی خاطرنشان کرد: در داستان نویسی علاوه بر مشخص کردن زاویه دید باید به ایجاد گره در داستان فکر کنیم وگره هایی که در حوادث مختلف داستان ایجاد می شوند و قهرمان ما سعی در باز کردن آنها داردمعمولا در داستانها ابتدا همه چیز روال عادی خود را دارد و زندگی جریان عادی اش را طی می کند که حادثه ای رخ می دهد و تعادل را بر هم می زند.

کارشناس آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور یادآورشد: در واقع این عدم تعادل گره داستانی را بوجود می آورد و نویسنده هنرمند با این گره ها مخاطب را با خود همراه می کند و در ادامه با حل معما و باز شدن گره ها داستان و زندگی مجددا روال عادی خود را بازمی یابد با این تفاوت که حالا قهرمان ما تبدیل به انسانی با تجربه های جدید شده است.در واقع آدم قبلی نیست و به سمت پختگی قدم بر می دارد و در او تحولی ایجاد می شود.

اسلامی عنوان کرد: آنچه که موجب جذابیت داستان شما می شود پر و بال دادن به آن است و نکته دیگر شخصیت پردازی در داستان است که بسیار اهمیت داردکه ما در جریان شخصیت پردازی ممکن است انسانها را به درجه ای از کمال برسانیم که حتی بتوانند موجب نجات جامعه ای شوند که البته عکس این مسیله نیز صادق است.

شاعر و نویسنده موفق کودک و نوجوانان و برنده جایزه پروین اعتصامی تاکیدکرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید اندیشه نویسنده  در داستان است در واقع منظور از اندیشه نسخه ای است که نویسنده برای خود می پیچد و بر اساس آن روند داستان را شکل می دهد.در این میان تجربه های زیستی نویسنده یعنی آنچه دیده شنیده و یا زندگی کرده هم بسیار مهم هستند و موجب باورپذیری بیشتر نوشته شما خواهد شد.

زهره اکبرآبادی مسئول   انجمن  ادبی مهتاب نیشابور نیزتصریح کرد: خوشبختانه و با استقبال و همراهی بسیار خوب اعضا موفق شدیم در طول یک سال که از شکل گیری این انجمن می گذرد ، ده جلسه با موضوعات مختلف ادبی و با حضوراساتید و مهمانان برجسته ای در این حوزه برگزار کرده و مباحث مفید و کاربردی برای اعضا را مطرح کنیم که رشد چشمگیر آثار ارائه شده توسط ایشان،  دلیل روشنی  بر این مدعا است.

گفتنی است در این نشست ادبی اعضا به قرائت آثار خود پرداختند ومریم اسلامی  شاعر و نویسنده موفق کودک و نوجوانان و برنده جایزه پروین اعتصامی برای کتاب خداحافظی در خیابان پاییز ضمن امضای این کتاب آن  را به اعضاتقدیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اهالی ادبیات در هر کجای جهان که باشند با یکدیگر خویشاوند هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،وی علاوه بر کتاب‌هایی چون «سه گانه نیویورک»، فیلمنامه نویس «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.

آستر با انتشار اولین کتابش با عنوان «اختراع انزوا» با تحسین منتقدان روبه رو شد.

نصرالله شیرین‌آبادی نوازنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت در سن ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

جایگاه او به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکایی با مجموعه‌ای از سه داستان مرتبط با هم که به عنوان «سه‌گانه نیویورک» منتشر شد، تثبیت شد. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند. کتاب‌های سه‌گانه برای پرداختن به پرسش‌های اگزیستانسیال، با موضوع رمان پلیسی بازی می‌کنند.

جویس کارول اوتس، رمان‌نویس، در سال ۲۰۱۰ نوشت، آستر برای «داستان‌های پست مدرنیستی بسیار شیک و معمایی‌اش که در آن راوی‌ها بندرت قابل اعتماد هستند و بستر داستان دایم در حال تغییر است، شناخته شد».

داستان های او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

منتقد مایکل دیردا درباره آثار آستر می‌نویسد: از زمان «شهر شیشه‌ای»، اولین جلد از سه‌گانه‌اش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعترافی را به کمال رساند، سپس از آن برای نشان دادن قهرمانان سرگردان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد که به تدریج با تهدیدهای مبهم و توهم احتمالی، مملو از ناراحتی فزاینده می‌شوند.

آستر خالق ۱۸ رمان بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.

او بعدها خودش فیلمنامه‌هایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.

همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنباله‌ای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.

سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.

رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901648

دیگر خبرها

  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • بحران ادبیات داریم
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان