Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار مطلبی در صفحه آخر روزنامه ایران به تاریخ 20/5/ 1398 در خصوص شکایت احتمالی آقای ناصرمحمدخانی و نامه ارسالی از سوی ایشان به رئیس شورای صنفی نمایش در رابطه با شباهت فیلم سینمایی «یادم تورا فراموش» با زندگینامه شخصی ایشان و تماس‌های مکرر خبرنگاران در روزهای اخیر در راستای شفافیت موضوع و اطلاع‌رسانی به عموم جامعه پاسخ مطالب منتشر شده را به کیفیت حاضر منعکس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدامین شجاعی وکیل علی عطشانی

از همان زمانی که آقای علی عطشانی فیلمنامه فیلم «یادم تو را فراموش» اثر جناب آقای پیمان عباسی را مطالعه نمودند تصمیم گرفتند فیلم مربوطه را کارگردانی کنند که به حمدالله با تهیه مقدمات لازم، خرید فیلمنامه و اخذ مجوزهای لازم از سوی وزارت ارشاد فیلم «یادم تو را فراموش» کلید خورد و حال نیز با لطف پروردگار با صدور پروانه نمایش از سوی وزارت ارشاد در شرف اکران است. فیلم‌هایی نظیر «یادم تو را فراموش» در زمره فیلم‌های اجتماعی بوده و یکی از موضوعات اجتماعی جامعه را به تصویر می‌کشد که به لطف فیلمنامه خوب و بازی هنرمندانی نظیر حسین یاری، میترا حجار و ماه‌چهره خلیلی رسالت خود را به نحو احسن انجام داده است. داستان‌های فیلم‌های اجتماعی در بستر اجتماع شکل گرفته و طبیعی است که برخی از موضوعات مطرح شده در هر فیلمی مشابه تجربه شخصی برخی از بینندگان آن باشد؛ چراکه موضوع یک فیلم اجتماعی موفق، موضوعات جاری جامعه بوده وشباهت‌های جزئی و کلی احتمالی آن با تجربیات شخصی افراد در زندگی امری گریز‌ناپذیر است؛ این در حالی است که همانگونه که به خاطر دارم سابقاً مستندی توسط خانم مهناز افضلی در خصوص موضوعات مرتبط با پرونده خانم شهلا جاهد ساخته شد و ادعاهایی در خصوص ارتباط احتمالی فیلم «خشم و هیاهو» با زندگینامه آقای محمدخانی نیز منتشر گردید؛ اگر موکل اینجانب بنای ساخت فیلم بر اساس زندگینامه مشخص و معینی داشت باید تمام توان خود را در اثبات شباهت موضوع فیلمنامه به شخص مورد نظر به کار می‌برد، در حالیکه فیلم «یادم تو را فراموش» با زندگینامه آقای محمدخانی اختلافات عدیده‌ای دارد که البته به دلیل عدم اکران فیلم از ذکر جزئیات مربوطه معذور هستم.
آقای ناصر محمدخانی از ورزشکاران نام‌آشنای کشور عزیزمان بوده و همواره برای موکل اینجانب قابل احترام است. لیکن این انتظار از ایشان نمی‌رفت که بدون دیدن فیلم (به نقل‌قول از خبر ورزشی که فرموده‌اند من فیلم را ندیده‌ام) چنین ادعایی مطرح کرده و حتی بدون هرگونه تماس و اخذ نظر موکل اینجانب نسبت به ارسال نامه به شورای صنفی نمایش اقدام نموده‌اند. در همینجا از آقای محمدخانی دعوت می‌شود در افتتاحیه فیلم «یادم تو را فراموش» حاضر شوند و فیلم مربوطه را به عنوان یک فیلم اجتماعی (نه فیلمی که مدعی به تصویر کشیدن زندگینامه ایشان است) تماشا کنند. مضافاً اینکه فیلم «یادم تو را فراموش» پروانه نمایش از وزارت ارشاد دارد و ممیزین این وزارتخانه بعد از اتمام مراحل ساخت فیلم، مجوز مربوطه را صادر کرده‌اند و صرف ادعای تشابه، که به زعم اینجانب ناشی از سوء‌برداشت است نمی‌تواند مستمسک توقیف یک فیلم شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا فرمانداری شهرستان با مدیران کل و مدیران شهرستان صفر تا صد موضوعات مرتبط با آن حوزه مربوطه را بررسی کرده تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم هم افزایی و همکاری بیشتری در راستای تحقق شعار سال عملیاتی و اجرایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم اندیشی با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیران شهرستانی وجود سه نماینده را یک امتیاز و ظرفیت برای این شهرستان ارومیه برشمرد.

وی افزود: باید از این فرصت همانند گذشته به بهترین و بیشترین وجه ممکن در راستای پیگیری و حل مسائل استفاده کنیم. ️

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا فرمانداری شهرستان با مدیران کل و مدیران شهرستان صفر تا صد موضوعات مرتبط با آن حوزه مربوطه را بررسی کرده تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم هم افزایی و همکاری بیشتری در راستای تحقق شعار سال عملیاتی و اجرایی کنیم.

️عماری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد انقلابی قشر قابل توجهی از جامعه را در موضوعات مختلفی از جمله حمایتی، مددجویی، مسکن و… حمایت می‌کند که اقدام ارزشمند و بی بدیلی است.

کد خبر 748571

دیگر خبرها

  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...