Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@15:58:21 GMT

گرانی 100 دلاری طلا در دو هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۹۴۸۷

گرانی 100 دلاری طلا در دو هفته گذشته

خبرگزاری آریا - قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش پیدا کرد اما به دلیل نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی و عدم شفافیت درباره جنگ تجاری آمریکا و چین، به سوی سومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود. ‌
به گزارش خبرگزاری آریا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1درصد کاهش پیدا کرد و به 1521دلار رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6درصد رشد قیمت نشان داده است.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1523دلار ایستاد.
به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارز در شرکت دیلی فارکس، طلا در فاز تحکیم قیمت است. هیچ یک از عواملی که از افزایش اخیر قیمت طلا پشتیبانی کرده بودند از میان نرفته‌اند و همچنان جنگ تجاری ادامه دارد و بازده پایین‌تر اوراق قرضه نیز به نفع طلا مانده است.
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد بر این باور است که چین می‌خواهد توافق کند و این اختلاف نسبتا کوتاه خواهد بود.
این اظهارات پس از وعده چین برای تلافی تعرفه‌های جدید آمریکا روی واردات 300میلیارد دلار کالای چینی مطرح شد.
اما با نامعلوم ماندن سرنوشت دعوای آمریکا و چین، سرمایه گذاران در برابر کندی رشد اقتصاد جهانی به سوی دارایی‌های امنی مانند طلا، ین ژاپن و اوراق خزانه آمریکا روی آورده‌اند.
اوایل هفته جاری بازده اوراق 10ساله خزانه آمریکا از بازده اوراق خزانه دو ساله کمتر شد که از نظر بازار، نشانه هشداردهنده درباره وقوع رکود است.
بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای ماه میلادی جاری در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و آمار اقتصادی مایوس کننده‌ای که در سرتاسر جهان منتشر شده است، حدود هشت درصد یا بیش از 100دلار گران شده است.
در این بین، شاخص دلار روز جمعه اندکی رشد کرد و در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.
وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد با توجه به وضعیت نمودار فنی، هر اونس طلا ممکن است به محدوده 1483تا 1503دلار سقوط کند.
به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2درصد کاهش یافت و به 17دلار و 22سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3درصد کاهش، در 836دلار و 10سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3درصد افزایش، 1448دلار و 57سنت معامله شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدا تا نیمه بهار ۱۴۰۳، قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در حدود ۷ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۳۴۲ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو، ۳۰۹ میلیون و ۷۷۴ هزار تومان است.

همچنین پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ از ابتدای سال تاکنون در حدود ۱۹ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ۳۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. قیمت کارخانه این خودرو هم ۲۳۶ میلیون و ۳۴ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902819

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار