Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:27:13 GMT

تظاهرات کشمیری‌ها به رغم ممنوعیت برگزاری اعتراضات

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۹۷۴۶

تظاهرات کشمیری‌ها به رغم ممنوعیت برگزاری اعتراضات

صدها تن از مردم کشمیر به رغم ممنوعیت برگزاری تظاهرات، در اعتراض به سرکوب امنیتی دست به اعتراض زدند و با پلیس درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت هند گفته وضعیت منطقه کشمیر را پیوسته بررسی می‌کند و محدودیت‌ها را طی چند روز آینده لغو خواهد کرد، صدها تن از معترضان کشمیر در اعتراض به اقدامات امنیتی نیروهای هند تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت سازمان ملل نیز برای نخستین بار در چند دهه اخیر برای رسیدگی به مساله جامو و کشمیر پشت درهای بسته نشستی برگزار کرد. سفیر پاکستان در سازمان ملل اظهار کرد، این جلسه نشان داد که "ممکن است مردم در این منطقه حبس شده باشند اما امروز صدایشان شنیده می‌شود".

تظاهرکنندگان پس از نماز جمعه در اعتراض به حضور گسترده نیروهای امنیتی، حکومت نظامی و قطعی امکانات ارتباطی به خیابان‌های سرینگر آمدند. آنان در بنرهایی که در دست داشتند، خواستار "توقف نسل‌کشی در کشمیر و بیداری جهان" شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخی از این معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و با آن‌ها درگیر شدند که استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان را در پی داشت.

در همین حال، یک مقام ارشد هند در کشمیر تایید کرده است که محدودیت‌های اعمال شده در این منطقه کاهش خواهد یافت و مدارس بازگشایی و خطوط تلفن ثابت دوباره وصل خواهند شد.

وی افزود، ادارات دولتی به وضعیت کاری عادی بازگشته‌اند و 12 منطقه از 22 منطقه کشمیر تقریبا وضعیت عادی دارند.

سفیر پاکستان در سازمان ملل نشست شورای امنیت برای رسیدگی به جامو و کشمیر را "نخستین گام و نه آخرین گام" برای حل مساله این منطقه دانست و گفت: این مساله تنها زمانی پایان می‌یابد که عدالت در حق مردم جامو و کشمیر اجرا شود.

وی افزود: فکر می‌کنم این نشست ادعای هند را مبنی بر این که جامو و کشمیر مساله‌ای داخلی است، باطل می‌کند.

سفیر هند در سازمان ملل اما تاکید کرده که اقدامات اخیر این کشور در کشمیر مساله‌ای "کاملا داخلی است".

بر اساس اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز در تماسی تلفنی با نخست وزیر پاکستان خواستار کاهش تنش‌ها میان هند و پاکستان از طریق گفتگو شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفتگوی روسای جمهور آمریکا و پاکستان را تایید کرد و افزود، ترامپ گفته است که با نخست وزیر هند نیز گفتگو خواهد کرد.

او همچنین برگزاری جلسه شورای امنیت را یک پیروزی دیپلماتیک برای پاکستان دانست و گفت، این نشست به رغم مخالفت هن برگزاری شده است.

عمران خان، ‌نخست وزیر پاکستان در توییتر سرکوب ادامه‌دار کشمیر از سوی هند را محکوم کرد و به نارندرا مودی، همتای هندی خود هشدار داد: وقتی ملتی برای استقلال به پا می‌خیزد، نمی‌توان با اقدامات نظامی آن را شکست داد.

او مودی را یک "فاشیست" دانست که هندوها را برتر می‌داند و با مقایسه او با هیتلر گفت، نگران "نسل‌کشی مسلمانان در کشمیر است".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هزاران نفر در تل آویو و دیگر مناطق در اراضی اشغالی تظاهراتی گسترده برگزار کردند و خواستار انجام سریع توافق با غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرکنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و انجام سریع توافق مبادله اسیران شدند.

رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: هم اکنون تظاهراتی در حمایت از انجام توافق بازگرداندن اسیران در حال برگزاری است. این تظاهرات در تقاطع کابلان در تل آویو و نیز میدان موزه تل آویو و نزدیکی الکرباه و نیز قیساریا، حیفا، قدس، تقاطع شعار هنیگف و مقابل منزل بنی گانتز، تقاطع کرکور و برخی شهرهای دیگر در حال برگزاری است.

از سوی دیگر ایالا همسر یورام متسجر که در غزه اسیر است در جریان این تظاهرات گفت: کابینه اسیران را به حال خود رها کرده است. همه باید به خیابان بیایند و از نخست وزیر بخواهند که اسیران را به منازل برگرداند. حمله به رفح یعنی تداوم جنگ برای سه ماه دیگر و یعنی اسیران زنده برنخواهند گشت.

کد خبر 6096649

دیگر خبرها

  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • جلالی: با استمرار «فعالیت رسانه‌ها» و «اعتراضات دانشجویی» موضوع غزه «مساله اول» باقی می‌ماند
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر