Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که در تولید خرمای ارگانیک سراوان هیچ کود و سمی استفاده نمی‌شود شهرت جهانی دارد.

وی افزود: خرمای ربی سراوان بدلیل ارگانیک بودن مهمترین محصول صادراتی منطقه است و در سال‌های اخیر کشورهای اروپایی از آن استقبال خوبی کرده‌اند.

وی سطح زیر کشت نخلستان‌های سراوان را هفت هزار و ۳۱ هکتار دیم و چهار هزار و ۸۵۱ هکتار آبی ذکر کرد و ادامه داد: سالانه بیش از ۳۸ هزار و ۱۷۰ تن انواع خرما در این شهرستان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی سراوان افزود: فصل برداشت خرما در این شهرستان با خرمای ربی در نیمه اول مرداد در بخش جالق  آغاز و با برداشت رقم دیر رس ماکیلی و هلیله در آبان به اتمام می رسد.

کمالی بیان کرد: بیشترین سطح خرمای سراوان با هشت هزار و ۳۱ هکتار به نوع ربی و سه هزار هکتار به رقم مضافتی اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا شهرستان مرزی سراوان به عنوان یکی از نقاط مستعد کشاورزی سیستان و بلوچستان دارای افزون بر ۱۲ هزار و ۸۵۱ هکتار انواع باغات و سه هزار و ۴۰۹ هکتار زمین زراعی است.
سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

۷۳۱۶**۶۰۸۱
 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جهاد کشاورزی خرما سیستان و بلوچستان کشاورزی کشورهای اروپایی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان

 احمد حیدری نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مطهری و بزرگداشت مقام شامخ معلم، بیان کرد: به همین مناسبت در سپاه شهرستانی سراوان بیش از ۲۷ عنوان برنامه برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات برنامه ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه شهرستانی سراوان، خاطرنشان کرد: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا، تجلیل از مربیان و هادیان سیاسی از جمله برنامه های این هفته در سپاه شهرستانی سراوان است.
 
جانشین فرمانده سپاه شهرستانی سراوان با بیان فضاسازی تبلیغاتی هفته عقیدتی سیاسی در حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج، تصریح کرد: برگزاری جلسات روشنگری و جهاد تبیین، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، زنگ انشاء مطهر، محافل جهاد تبیین ویژه بسیجیان حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه شهرستانی سراوان خواهد بود.
 
حیدری نیا اذعان کرد: باتوجه به نیازمندی شهرستان و اعلام نیاز سازمان انتقال خون و فرآورده‌های خونی شهرستان برنامه محوری اهدای خون توسط پاسداران و بسیجیان نیز به همین مناسبت انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود