Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز گذشته(جمعه) روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، نتیجه کالبدشکافی اپسیتن بر نتایج اولیه اظهارات مقامات پلیس آمریکا درباره اینکه این زندانی مشهور خود را کشته است، صحه گذاشت.

جسد اپستین، 66 ساله صبح شنبه گذشته در سلول محل نگهداری وی در مرکز اصلاحات متروپلیتن منهتن کشف شد و وقتی به بیمارستان انتقال یافت، مرگ او تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مسئول معاینات پزشکی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نتایج تحقیقات نشان می دهد که او با روش حلق آویز، خودکشی کرده است.

وی این اطلاعات را در اختیار مقامات پلیس قرار داده است اما به گفته مقامات آگاه از این موضوع، اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است.

به نوشته واشنگتن پست، هویت این مقامات فاش نشده زیرا اجازه نداشتند درباره تحقیقات صحبت کنند.

وکلای اپستین گفته اند که نتایج این معاینات را نمی پذیرند.

تیم وکلای اپستین همچنین گفته اند که خود را آماده پیگرد قانونی دولت به منظور دسترسی به همه فیلم های ویدئویی امنیتی از زمان مرگ وی کرده اند و خواستار تحقیقات مستقل و کامل در این زمینه هستند.

اپستین از 6 ژوئیه (15 تیر) گذشته پس از آن که به دلیل اتهامات قاچاق جنسی بازداشت شد در زندان بسر می بُرد.

او متهم به سوء استفاده جنسی از دختران نوجوان از اوایل دهه 2000 میلادی است.  

به نوشته واشنگتن پست، مرگ اپستین به پرونده جنایی او خاتمه داد اما اختلافات حقوقی بر سر عملکرد و ثروت او احتمالا سالها ادامه خواهد یافت.

دادستان ها تاکید دارند که هر یک از همدستان احتمالی او نمی توانند به بهانه مرگ اپستین از اجرای عدالت فرار کنند.

افراد آگاه از تحقیقات مربوط به مرگ این میلیاردر آمریکایی نشان می دهد که او حین ارتکاب خودکشی در سلول محل نگهداری تنها بوده و نگهبانان ساعت ها از نظارت بر وضعیت او غافل بوده اند.

مرگ اپستین گمانه زنی هایی را حتی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره انگیزه های احتمالی برای به قتل رساندن او برانگیخت.

این گمانه زنی ها همچنین شامل اطلاعاتی درباره برخی دیگر از افرادی  بود که احتمالا با مرگ این حامی مالی ترامپ بر آن سرپوش گذاشته می شد.

این سرمایه گذار پیشتر روابطی با برخی چهره های سرشناس آمریکا از جمله شخص ترامپ و «بیل کلینتون» رئیس جمهوری پیشین آمریکا داشت.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که اپستین در ناحیه گردن چندین مورد شکستگی استخوان داشته است.

به گفته کارشناسان پزشکی، چنین صدماتی با احتمال خودکشی از طریق حلقه آویز مطابقت دارد.

خودکشی اپستین همچنین منجر تغییر و تحولاتی در مرکز نگهداری وی شد.

سرپرست این مرکز در پست دیگری بکار گماشته شد و دو نفر از نگهبانان مجبور به مرخصی اجباری شدند.

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا هفته پیش از آنچه که «شکست» در عملکرد کادر زندان ها برای حفاظت از اپستین نامید، انتقاد کرد.

وی همچنین وعده داده که مرگ اپستین تحقیقات درباره دیگر افرادی را که ممکن است همدست او باشند، متوقف نخواهد کرد.

ترامپ که خود با بازنشر توئیتی خانواده کلینتون ها را در مرگ او مقصر شناخته بود، روز چهارشنبه در اظهاراتی حرف خود را پس گرفت و در دفاع از خود گفت فقط این توئیت را بازنشر کرده است.

وی به خبرنگاران نیز گفت ایده ای درباره نقش خانواده کلینتون در این زمینه  ندارد.

دوستی قدیمی او با ترامپ و بیل کلینتون گمانه زنی ها درباره نقش مقامات ارشد آمریکایی در همدستی در ارتکاب جرم این میلیاردر آمریکایی را برانگیخته است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد

در شرایطی که سرکوب دانشجویان آمریکایی از سوی پلیس افزایش یافته و شمار بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها از ۲۲۰۰ نفر فزونی یافته، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار وضع مجازات جدید ضد معترضان شد.

به گزارش مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...