Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:16:39 GMT

اعتراضات هنگ‌کنگ به استرالیا هم رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۲۹۴

گروهی از حامیان معترضان هنگ‌کنگی با برپایی تجمعی در شهر ملبورن همبستگی خود را با این معترضان اعلام و به سرکوب شدن آنها اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس استرالیا، امروز (شنبه) بیش از ۱۰۰ تن در برابر ساختمان کتابخانه ایالتی در خیابان سوان نفتون شهر ملبورن به منظور اعلام همبستگی با معترضان هنگ‌کنگی تجمعی را برپا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله شرکت کنندگان این تجمع اعضای جامعه اقلیت اویغور، تبتی و ویتنامی تبار شهر ملبورن بودند. این تجمع کنندگان پرچم‌ها، پوسترها و پلاکاردهای با مضامین  حمایت از معترضان هنگ‌کنگی و اعتراض به دولت حاکم بر این منطقه به نمایش گذاشته است.

یک سخنران جدید این تجمع گفت: سکوت کردن در برابر این وضعیت برابر است با چراغ سبز نشان دادن به دیکتاتوری.

او تصریح کرد: هرگز هنگ‌کنگ را تسلیم نکنید، ما حامی شما هستیم، برای آزادی و دموکراسی بجنگید.

این در حالی است که گروهی از معترضان مخالف با آنها نیز شروع به شعار دادن علیه این تجمع کنندگان کردند اما پلیس استرالیا آنها را از محل تجمع دور ساخت.

در عین حال جمعه شب نیز تجمع مشابهی در این محل برگزار شده بود که رسانه‌ها خبر از بروز درگیری در این تجمع با ورود ده‌ها معترض حامی چین به این محل دادند.

ویدیوهایی در رسانه‌های اجتماعی انتشار یافتند که در آنها گروه‌های معترضان مخالف و حامی چین در شهر ملبورن با یکدیگر درگیر شده بودند در حالی که پلیس آنها را از یکدیگر جدا می‌ساخت. برآورد شد در این تجمعات بالغ بر هزار تن شرکت کردند.

یک سخنگوی پلیس استرالیا گفت: ما به حق جوامع اقلیت برای ابراز دیدگاه‌هاشان به صورت قانونی و صلح آمیز احترام می‌گذاریم اما اقدامات قانون شکنان و رفتارهای خشونت آمیز و ضد اجتماعی را تحمل نخواهیم کرد.

براساس این گزارش، یک راهپیمایی در حمایت از چین در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد ویدیوهای این راهپیمایی نشان می‌دادند که صدها تظاهر کننده در حالی که به سمت ساختمان شهرداری حرکت می‌کردند سرود ملی چین را خوانده و شعار "زنده باد چین" سرمی‌دادند. تجمعات دیگری نیز در شهرهای بریزبین و آدلاید برپا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ استراليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان