Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیو ایندین اکسپرس روز شنبه در مطلبی نوشت ،دولت هند هفته گذشته پس از اعزام 25 هزار نیروی نظامی جدید به ایالت جامو و کشمیر اصل 370 قانون اساسی هند که به دولت محلی کشمیر به غیر از سیاست خارجی ،دفاعی و ارتباطات اجازه می داد که قوانین ویژه خود از جمله اعطای اجازه سکونت را بدهند لغو کرد.

براساس اصل 370 قانون اساسی ، مالکیت و اجازه خرید زمین و ملک فقط به ساکنان محلی داده می شد و به این ترتیب جلوی تغییر بافت جمعیتی که بیشتر ساکنان را مسلمانان تشکیل می دهند، گرفته می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون یک هزار و 100 خانواده روهینگیایی در شرایط بسیار بد بهداشتی در اردوگاههای مهاجران در شهر سامبا زندگی می کنند.

دل محمد یک پناهجوی روهینگیا گفت: لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند وضعیت ما را تغییر نمی دهد. ما شهروندان هند نیستیم و به دنبال دریافت شهروندی این کشور نیز نمی باشیم. ما در انتظار فراهم شدن شرایط برای بازگشت به میانمار هستیم.

پناهجویان روهینگیا از سال ۱۹۹۴ وارد جامو شدند. تعداد آنها بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ افزایش یافت. این افراد در جامو مشغول به کارهایی چون  ساخت و ساز، جمع آوری زباله و کشاورزی هستند.

محمد طاهر یک پناهجوی دیگر روهینگیا گفت: ما خواهان بازگشت به میانمار هستیم زیرا برای مهاجران آینده ای در هند وجود ندارد. شرکت ها و کارخانه ها به دلیل هراس از نارضایتی مقامات هندی، حاضر به استخدام مسلمانان روهینگیا نیستند.

گروههای تندرو هندی و دولت هند در سالهای اخیر همواره خواستار اخراج پناهجویان روهینگیایی شده اند.

بزرگترین جمعیت پناهجویان روهینگیا در هند در شهر جامو حضور دارند.

در سال ۲۰۱۷، گروه تندرو هندو موسوم به (جی کی ان پی پی) در پویشی سعی کردند مسلمانان روهینگیا را از جامو اخراج کنند.

سونیل ستی رهبر حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) در جامو اعلام کرده  بود که مسلمانان روهینگیا یک تهدید امنیتی به حساب می آیند و باید از جامو اخراج شوند.

پلیس ایالت جامو و کشمیر اعلام کرده است که تاکنون ارتباط پناهجویان با گروههای تروریستی اثبات  نشده است .

نمایندگی امور پناهندگی سازمان ملل متحدگفت که برای مسلمانان روهینگیایی  ساکن در هند برای جلوگیری از بازداشت غیر قانونی انها کارت هویتی صادر شده است .

هند که کنوانسیون مهاجرت سازمان ملل را امضا نکرده است در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۳۰ پناهجوی روهینگیا را بازداشت کرد. هندو های تندرو خواهان اخراج دسته جمعی مسلمانان روهینگیا از هند شده اند.

ترس از بازداشت و همچنین بازگشت به میانمار سبب شده است تا تعداد بیشتری از پناهجویان  هند به بنگلادش سفر کنند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دولت جامو و کشمیر حدود 10 هزار مسلمان روهینگیا در جامو و کشمیر زندگی می کنند. در حالی که تعداد کل مهاجران روهینگیا در سرتاسر هند 40 هزار نفر تخمین زده شده است.

اگرچه حدود 14 هزار روهینگیا مورد حمایت سازمان ملل متحد هستند، با این حال دولت هند آنها را به عنوان پناهنده به رسمیت نمی شناسد.

بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آنها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی مواجه هستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!