Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:15:35 GMT

حاکم شدن قوانین الهی از اهداف قرآن است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۶۸۲

حاکم شدن قوانین الهی از اهداف قرآن است

علی بختیار یکی از اهداف قرآن را حاکم شدن اهداف الهی دانست و گفت: قانون‌گذار کشور اسلامی موظف به وضع قوانینی برای اجرای احکام الهی قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «علی بختیار» در آیین اختتامیه آزمون «ترنم وحی» با اشاره به اینکه گلپایگان و خوانسار دو روز توفیق میزبانی از حافظان قرآن کریم را داشت، در تشریح ویژگی های قرآن گفت: قرآن بهترین رفع کننده تفرقه و دلیل اتحاد میان مسلمانان است و در هدایت‌گری قرآن شکی وجود ندارد و قرآن کتابی هدایت گر و بشارت دهنده مومنان و تذکر دهنده به خائفان و درمان و رحمتی برای مومنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی یکی از بهترین اهداف قرآن کریم را تعقل و تدبر در آن ذکر کرد و افزود: قرآن بیماری های روحی را نیز درمان می کند زیرا بسیاری از آسیب های اجتماعی به دلیل دور ماندن انسان از قران و مفاهیم آن است.

 

وی حاکم شدن قوانین الهی در میان مردم را مهم ترین هدف قرآن کریم برشمرد و تاکید کرد: قانون گذار کشور اسلامی موظف به وضع قوانینی برای اجرای احکام الهی قرآن است و خروج از تاریکی و حرکت به طرف نور، هدایت به راه مستقیم از دیگر اهداف قرآن است.

91 نفر قبولی گرفتند

در ادامه «سید محمود چاوشی» با تشریح اینکه آزمون پایانی «ترنم وحی» با حضور 122 حافظ قرآن کریم از سراسر کشور برگزارشد، گفت: 91 نفر موفق به کسب حد نصاب و مجاز به دریافت گواهی نامه موسسه مهد قرآن کریم شدند که در آیین اختتامیه هدیه نیم سکه بهار آزادی و مدرک موسسه دریافت می کنند و اداره اوقاف و امور خیریه نیز در صورتی که این حافظان در هیچ برنامه این اداره شرکت نکرده باشند، 5 میلیون ریال اهدا خواهد کرد.

 

مدیر عامل موسسه مهد قرآن کریم با بیان اینکه از 40 مدیر برتر این موسسه در آیین اختتامیه تجلیل می شود، اظهار کرد: شهرهای یزد، اصفهان، زنجان، قزوین و تهران بیشترین حضور را در این آزمون داشتند که به تبع بیشترین میزان قبولی را نیز به خود اختصاص دادند.

دوره دوازدهم در شیراز

به گزارش شبستان، یازدهمین دوره «آزمون ترنم وحی» موسسه مهد قرآن کریم به مدت سه روز در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار  با حضور ۱۲۲ حافظ کل قرآن کریم برگزار شد و  پرچم آزمون «ترنم وحی» در پایان مراسم اختتامیه به «علیرضا مسعودی» مدیر مهد قران کریم شیراز تحویل  داده شد که به معنای برگزاری دوازدهمین دوره این آزمون در شیراز است.

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه گلپایگان اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه خراسان جنوبي آیت الله آ میراحمد تقوی شبستان یزد امام جمعه عید غدیر نماینده گلپایگان و خوانسار علی بختیار آزمون ترنم وحی گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۸۲ نفر در سه بخش ۱۰ جز ،۲۰ جز و حفظ قرآن کریم شرکت داشتند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از آزمون‌ها در سه حوزه امتحانی شهرستان هرسین، جوانرود و کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی در چند سطح از جمله درجه یک، دو، سه، چهار و پنج برگزار شده خاطرنشان کرد: درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حضور شرکت کنندگان در این دوره را خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ۲۱۹ نفر در این آزمون حضور داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۸۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کنار اساتید مطرح و شناخته شده حوزه قرآن، شرکت کنندگان در گروه‌های سنی مختلف همچون خردسالان نیز حضور داشتند.

کد خبر 6096195

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در یزد