Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ۲۶ مرداد سال ۶۹، یادآور ورود آزادگان سرافراز ایران به میهن اسلامی است، آزادگانی که برخی از آن‌ها بیش از ۱۸ سال را در اردوگاه‌ها و شکنجه‌گاه‌های رژیم بعث سپری کردند و با صبر و مقاومت برای همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار شدند.

در روز‌های پایانی مرداد سال ۶۹ ثانیه‌های انتظار به کندی می‌گذشت، شهر به استقبال پرنده‌های مهاجر آمده بود که در سال‌های سخت هجران از وطن، هیچ گاه روح و اندیشه بلندشان تسخیر نشد و قلبشان به یاد دین و ایمان و آسمان وطن می‌تپید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند ورود آزادگان به کشور بهره‌ای نبود که خاص یک استان و شهر باشد بلکه تمام گستره این آب و خاک از برکت وجود آن‌ها برخوردار گشت با این حال نام قزوین و اسرای قزوینی برجستگی خاصی در میان همه استان‌ها دارد. چنانکه مقام معظم رهبری از میان همه آزادگان سرافراز کشور تنها دو تن از آن‌ها را مفتخر به لقب‌های سردار آزادگان و سیدالاسرا کردند، که این دو یعنی حجت الاسلام و المسلمین مرحوم سید علی اکبر ابوترابی با ۱۰ سال سابقه اسارت و شهید حسین لشگری- با سابقه ۱۸ سال اسارت- قزوینی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مرحوم علی اکبر ابوترابی پس از سال‌ها حضور در میدان‌های مبارزه دشوار با نظام طاغوتی، و پس از مشارکت شجاعانه در صحنه جنگ تحمیلی، سال‌های درازی محنت اسارت در دست دشمن نابکار و فرومایه را چشید و مبارزه دشوارتر از گذشته را در اردوگاه‌هایی آغاز کرد که او در آنها، همچون خورشیدی بر دل‌های اسیران مظلوم می‌تابید و، چون ستاره درخشانی، هدف و راه را به آنان نشان می‌داد و، چون ابری فیاض، امید و ایمان را بر آنان می‌بارید.

سرلشکر شهید حسین لشکری هم اولین اسیر ایرانی بود و هم آخرین آزاده‌ای که پس از ۱۸ سال اسارت و شکنجه از زندان‌های بعثی به مام میهن بازگشت.

استان قزوین ۶۶۴ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

آزادگان، وارثان شهیدان اند و ماندند تا نامشان را گرامی و راهشان را ادامه دهند، ایستادگی و مقاومت حیرت انگیز آنان در اسارت، نمادی از عمق شناخت و دامنه علایق دینی و انقلابی آنان برای دفاع از کیان اسلام و نظام و تبعیت از فرمان، ولی فقیه زمان، امام و مقتدایشان دارد.

انتهای پیام/ک

در ۲۶ مرداد سال ۶۹ یوسفان این سرزمین پس از سال‌ها اسارت پای در وطن گذاشتند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل با انقلاب اسلامی افروختند، گفت: مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن خواهد ماند.

اسدالله عباسی امروز، یازدهم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، انقلاب امام را موجب بیداری ملت‌های جهان دانست و اظهار کرد: هم اینک شاهد روشن شدن افکار عمومی مردم جهان نسبت به استکبار هستیم و هر سال نیز بیشتر می‌شود .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر می‌شود، تصریح کرد: استکبار جهانی با غول‌های رسانه‌ای خود مترصد سانسور جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی است، اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایت‌ها برملا می‌شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایت‌ها هستیم.

وی به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد نیز اشاره و بیان کرد: امسال کاروان‌های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر امام می‌شوند که کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خردادماه حرکت خود را از رشت آغاز می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته‌های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچک‌ترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار فرهنگی می‌توانند با آرمان‌های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • پلمپ ۴ واحدقهوه خانه و قلیانسرا در دشت آزادگان
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد