Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@01:47:02 GMT

پیش‌بینی‌ها از آینده نزدیک گوشی‌های هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۷۶۴

پیش‌بینی‌ها از آینده نزدیک گوشی‌های هوشمند

ایتنا -کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی IHS Markit به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۴ میلادی، بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

یک سال اخیر بسیاری از غول‌های تکنولوژی در جهان به منظور خروج از رکود بازارهای جهانی موبایل به فکر توسعه، تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر افتاده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به سامسونگ و هواوی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها که بازار معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر و تا شدنی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است،  به تازگی گزارشی در وب سایت phonearena منتشر شده است که بر اساس پیش‌بینی کارشناسان موسسه تحقیقاتی IHS Markit، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ میلادی، بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و در دسترس کاربران و علاقمندان به حوزه فناوری های نوین قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تاکنون تنها شرکت‌های سامسونگ و هواوی بوده‌اند که از گوشی‌های هوشمند تاشوی خود یعنی گلکسی فولد و میت ایکس رونمایی و پرده برداری کرده‌اند که البته هیچ کدام از آنها هم اکنون در بازار موجود نیست. گلکسی فولد، نخستین گوشی هوشمند تاشو در جهان که چندی پیش توسط سامسونگ معرفی و رونمایی شد، با مشکل در صفحه نمایش مواجه شد و مدت بسیار کوتاهی بعد از عرضه بالافاصله جمع آوری شد تا بعد از برطرف شدن مشکلات مربوطه در آن باری دیگر روانه بازار شود.
از طرفی دیگر، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران از عدم موفقیت این محصولات در بازار سخن گفتند و خاطرنشان کردند که همانطور که بسیاری از تولیدکنندگان موبایل همچون اپل و ال‌جی پیش‌تر اعلام کرده بودند، هنوز برای توسعه و عرضه عمومی گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو انعطاف پذیر زود است و زمان زیادی تا موفقیت این نوع خاص از محصولات باقی مانده است. هواوی نیز به تازگی اعلام کرده است که قصد ندارد در عرضه گوشی تاشوی میت ایکس خود عجله کند و تا زمان اطمینان از عملکرد موفقیت آمیز آن صبر خواهد کرد.

این کارشناسان همچنین در گزارش خود خاطرنشان کرده‌اند که عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو در شش ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸، روندی کاهشی را تجربه کرده است این در حالیست که در سه ماهه دوم ۲۰۱۹، نمایشگرهای آمولد تحت تاثیر کاهش قیمت و استقبال گسترده از قابلیت حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش شاهد یک رشد و افزایش ۳۰ درصدی بوده اند.

آنها در ادامه اظهارات خود عنوان کرده‌اند که بیشتر نوآوری‌های گوشی‌های هوشمند در زمینه نمایشگرهای آمولد و گوشی‌های تاشو خواهد بود که البته فناوری‌های مربوط به آن هنوز به مرحله تکامل و شکوفایی نرسیده است اما پیش‌بینی می‌شود تا سال‌های آینده، با پیشرفت علم و تکنولوژی‌های مربوط به گوشی‌های تاشو شاهد افزایش روند استقبال کاربران و نمودار صعودی میزان فروش و عرضه این محصولات در بازارهای جهانی باشیم.

از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل موبایل گوشی هوشمند تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟