Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@15:26:33 GMT

بازیگر مشهور درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۹۱۶

به گزارش پارس نیوز، 

پیتر فاندا بازیگر آمریکایی که به خاطر نوشتن فیلمنامه و بازی در فیلم جریان‌ساز «ایزی‌ رایدر» (۱۹۶۹) شهرت داشت، جمعه صبح بر اثر نارسایی تنفسی ناشی از پیشرفت سرطان ریه در خانه خود در لس‌آنجلس از دنیا رفت. او ۷۹ ساله بود.

خانواده فاندا جمعه عصر در بیانیه‌ای خبر درگذشت او را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیتر فاندا متولد ۱۹۴۰ در نیویورک بود و در چهار دهه حضور در دنیای سینما در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرد. او برای "ایزی رایدر" به همراه دنیس هاپر و تری ساترن نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و در ۱۹۹۸ نیز برای فیلم "طلای یولی" نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد بود.

فیلم کم‌هزینه «ایزی رایدر» داستان دو جوان با بازی فاندا و دنیس هاپر را به تصویر می‌کشد که در جستجوی آمریکا از لس‌آنجلس به نیواورلئان سفر می‌کنند و در راه با حوادثی روبرو می‌شوند. «ایزی رایدر» که فیلمی با موضوع مواد مخدر و راک اند رول است، به موفقیت قابل ملاحظه‌ دست یافت و مقلدان بی‌شماری به همراه داشت. این فیلم به نوعی بازار فیلم‌های درباره جوانان را تعریف کرد.

پیتر فاندا پسر هنری فاندا بازیگر افسانه‌ای هالیوود و برادر کوچک جین فاندا بود که هر دو برنده جایزه اسکار بازیگری شدند. بریجیت فاندا دختر او هم یک بازیگر است.

جین فاندا برادر پیتر در بیانیه‌ای که در هالیوود ریپورتر منتشر شد در واکنش به درگذشت او گفت: من خیلی غمگین هستم. او برادر کوچک عزیز من و فرد سر و زبان‌دار خانواده ما بود. روزهای آخر لحظه‌های شیرینی را به تنهایی در کنار او گذراندم. او در حالی که می‌خندید از این دنیا رفت.

فاندا از دوره تحصیل در دانشگاه اوماها روی صحنه می‌رفت. او در سال ۱۹۶۱ وارد برادوی شد و دو سال بعد برای اولین بار مقابل دوربین رفت. «لیلیت» (۱۹۶۴)، «فرشتگان وحشی» (۱۹۶۶)، «آخرین فیلم» (۱۹۷۱)، «دو نفر» (۱۹۷۲)، «مبارزه دیوانه‌وار» (۱۹۷۶)، «تصویر شکسته» (۱۹۸۲)، «فرار از لس آنجلس» (۱۹۹۶) و «لایمی» (۱۹۹۹) از دیگر فیلم‌های اوست.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بازی سرطان نیویورک مواد مخدر هالیوود خانواده دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم) طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم) طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم)

دیگر خبرها

  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی مشهور شدند
  • (ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی
  • بعد از شهادت هم کار همرزمش را راه انداخت!
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود