Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی  (ICZM)استان یکی از سندهای توسعه‌ای مهم در امر تصمیم گیری برای نواحلی ساحلی و کرانه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان محسوب می‌شود.

فریدون همتی افزود: با تصویب این سند، شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات مناطق ساحلی و خلاء در تصمیم‌گیری‌ها مرتفع می‌شود و تصویر روشنی در راستای جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی و شناسایی ظرفیت‌های طبیعی این مناطق پیش روی مدیران و تصمیم‌گیران قرارخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مدیران و کارشناسان تصمیم‌گیر در حوزه دریا و ساحل به منظور اجرای طرح تدقیق مدیریت یکپارچه باید آموزش‌های لازم را باکمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با محوریت سازمان بنادر ودریانوردی ببینند.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان با بیان این‌که سند مدیریت یکپارچه استان و بوموسی با شرط ضرورت مطالعات جزایر دیگر مصوب شده است، اظهارداشت: باید ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی و مشارکت بیشتر همراهی نمایند تا اقدام سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه جزایر استان نیز تداوم یابد.

مطالعات دریایی مهم‌ترین محور طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی است

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر ودریانوردی نیز به مهم‌ترین موضوع‌های مطالعه شده در طرح تدقیق مدیریت یکپارچه درمناطق ساحلی هرمزگان اشاره کرد و مطالعات در حوزه محیط زیست و دریایی را مهم‌ترین محور برشمرد.

حمید خلیلی، مطالعات محیطی در خشکی، مطالعه کالبدی، مطالعه پدافند غیرعامل، راهبردی و سناریوهای توسعه وهمچنین ارزیابی توان اکولوژیک براساس اسناد بالادستی از دیگر محورهای مهم این طرح عنوان کرد.

وی بیان داشت: باتوجه به جایگاه مهم و راهبردی استان هرمزگان، سازمان بنادر مطالعات درهمه ابعاد و موضوع‌ها با درنظر گرفتن تمام اسناد بالادستی را پیشتر از ۶ استان ساحلی دیگر در دستورکار قرارداد.

این مسوول اظهارداشت: امروز طرح تدقیق مدیریت سواحل استان هرمزگان براساس چشم انداز ترسیم شده به‌عنوان نخستین طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور(ICZM) نقشه‌های با مقیاس یک به پنج هزار به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان رسید.

هرمزگان پیشقدم در طرح تدقیق مطالعات ساحل انتخاب شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره بوجود ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی در استان گفت: هرمزگان به‌عنوان نخستین استان پیشقدم در امر تدقیق مطالعات انتخاب شد و مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی درطول سال‌های ۹۴ تا ۹۸ برای آن انجام شد.

الله مراد عفیفی پور اظهارداشت: تصویب این طرح توسط شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان و نقشه راهی برای ساماندهی ومدیریت به منظور استفاده بهتر این مناطق و نگه‌داری خردمندانه جهت رونق اقتصادی استان و صیانت از مناطق بکر ساحلی برای نسل‌های آینده است.

وی به اقدامات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان در۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: با پیگیری ها و تاکید ابلاغی استاندار پیرامون اجرایی کردن و استقرار نظام مدیریت یکپارچه، همچنین فعالیت و پیگیری کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، تعداد ۴۹ مجوز قانونی فعالیت در سواحل استان صادر شد که یک رکورد تاریخی در تاریخ توسعه سواحل در دوره ۴۰ ساله پس از انقلاب محسوب می‌شود.

این مسوول ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد ۲۸ مورد و در سال ۹۶ نیز ۲۱ مورد مجوز سازه‌های ساحلی و تاسیسات دریایی مجوز صادر شده است.

استان هرمزگان ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب خلیج فارس سازمان بنادر و دریانوردی سازمان مدیریت و برنامه ریزی محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رضا محمدیان افزود:در در یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در شهر شیراز مقرر شد برای ادامه حمایت شهرداری از ارائه خدمات و ثبت‌نام در مدل حمل‌ونقل پاک، برای راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در قالب بسته سرمایه‌گذاری در سطح مناطق یازده‌گانه شیراز ،با توجه به نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارائه خدمات موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی، قیمت کرایه سفر برای موتورهای برقی ۲۵ هزار ریال و برای دوچرخه‌های برقی ۱۵ هزار ریال به ازای هر دقیقه در نظر گرفته‌شده است، اقدام کند.
وی عنوان کرد: بر اساس ماده‌واحده این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده شد ۱۰ هزار ریال به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و‌ موتوربرقی را به‌عنوان کمک‌هزینه سفر شهروندان و همچنین یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان را به‌عنوان کمک‌هزینه ثبت‌نام اولیه سفر شهروندان برای استقبال از حمل‌ونقل پاک کلان‌شهر شیراز پرداخت کند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این لایحه چهار تبصره دارد که در تبصره اول آمده است؛ شهرداری می‌تواند در ابتدای اجرای طرح به‌منظور استقبال سرمایه‌گذاران در این پروژه حداکثر تا هزینه یک‌میلیون سفر(میانگین ۱۵ دقیقه) را به‌صورت پیش‌خرید با دریافت ضمانت‌نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت کند.
همچنین در تبصره ۲، کرایه سفر و کمک‌هزینه شهرداری برای کرایه سفر سالیانه با توجه به نظریه کارشناسی و میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.
وی بیان کرد: در تبصره ۳ این لایحه، موارد پیش‌بینی مربوط به استاندارد دوچرخه و موتورهای برقی و همچنین بیمه بهره‌برداران و الزام داشتن گواهینامه بهره‌برداران در قرارداد و تبصره ۴؛ دسترسی شهرداری به اطلاعات سفر بهره‌برداران دوچرخه و موتوربرقی در طول مدت قرارداد به‌صورت شفاف، لحاظ شده است.
محمدیان بیان کرد: پس از بررسی این لایحه، مقرر شد این موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارسال شود.

دیگر خبرها

  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر