Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:04:13 GMT

دوستی خارپاشنه با افراد چاق

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۹۹۹

دوستی خارپاشنه با افراد چاق

خار پاشنه یکی از رایج‌ترین علل درد پاشنه پا است که به علت التهاب رباط کف پا بوجود می آید، این رباط، نوار بافتی‌ ضخیمی در کف پا ست که از ابتدا تا انتهای کف پا کشیده شده و استخوان پاشنه را به پنجه و انگشتان وصل می‌کند.

در اثر التهاب فاسیای کف پا و طولانی شدن التهاب، سلول های استخوان‌ساز به این ناحیه فرستاده می‌شوند، این سلول ها تشکیل استخوان می‌دهند و نتیجه نهایی آن، به وجود آمدن استخوان درون رباط یا چسبیده به استخوان پاشنه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شکل‌گیری‌های استخوانی را «خار پاشنه» می‌گویند.

بیماران دارای خار پاشنه عموماً از دردی خنجری و تیز رنج می‌برند که معمولاً صبح‌ها هنگام برداشتن نخستین گام‌ها و شروع راه رفتن، بروز می کند. درد «خار پاشنه» با گرم شدن پا کاهش می‌یابد، اما پس از ایستادن طولانی مدت یا تغییر حالت از وضعیت نشسته به ایستاده مجدداً عود می‌کند.

خار پاشنه در میان دوندگان و اشخاص دارای اضافه وزن شیوع بیشتری دارد، پوشیدن کفش‌هایی که پا را به اندازه کافی حمایت نمی‌کنند یا پوشیدن کفش پاشنه بلند نیز خطر ابتلا به خار پاشنه پا را افزایش می‌دهد.

 وزن بالا، دویدن های طولانی، کفش ناراحت و کفی کفش سفت، بی حرکت ایستادن های مکرر و طولانی، صافی کف پا یا کم عمق بودن پا یا وجود ناهنجاری های دیگر در پا،  نرم نبودن بافت زیر پاشنه به اندازه کافی، مخصوصا در افراد سالمند به علت از بین رفتن چربی پا،  فشارهای مکرر بر پا، آسیب دیدگی پا و دیابت از علل خار پاشنه است.

 درد خار پاشنه، از ناحیه پاشنه شروع می شود و به سمت ناحیه کمان پا منتقل می شود، اگرچه ممکن است فقط در ناحیه کمانی پا احساس شود.

 درد کف پا هنگام اولین ایستادن بعد از یک دوره استراحت (مثلا خواب شبانه) شدیدتر می شود، بسیاری از افرادی که دچار مشکل خار پاشنه هستند در اول صبح بعد از خواب با اولین قدم روی زمین، در ناحیه کف پا احساس درد می کنند، بعد از چند دقیقه پیاده روی درد این ناحیه کمتر می شود و به صورت کامل ازبین می رود، اما امکان بازگشت درد با پیاده روی و ایستادن های طولانی مدت وجود دارد.

در مراحل اولیه خار پاشنه و کف پا، درد معمولا بوسیله استراحت و بی حرکتی پا به سرعت کاهش می یابد اما هنگامی که این عارضه پیشرفت کرد زمان بیشتری نیاز است تا درد کاهش یابد. برای بهبود بیماری باید به پزشک مراجعه کرد.

 ارتوپد و استاد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

عبدالحسین قاضوی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: طی ۲۷ ماه گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان گرمه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: طی این مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

فرماندار گرمه تصریح کرد: افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۲۰ کیلومتر گازکشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

قاضوی افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشروترین شهرستان خراسان شمالی است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

کد خبر 6088268

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • پاشنه آشیل فاتح توپ طلا در پرسپولیس | جثه بزرگی که دردسرساز هم می شود
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی